Gå til innhold

Smertefull GU/celleprøve


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er snart tid for ny celleprøve. For meg har dette alltid vært smertefullt, og legen bruker alltid bare en finger. Jeg gruer meg allerede, selv om det er en uke igjen. Kan jeg ta en ibux før undersøkelsen? Vil dette ha noen hensikt? Jeg har fått ny fastlege siden sist, og vil på en måte at legen skal skjønne at det er vondt. 

Kan man ha endometriose eller andre tilstander som gjør dette så smertefullt? Jeg har ellers få plager utenom smerter ved menstruasjon. Eller ville legen ha sett det? Jeg har ellers få plager utenom smerter ved menstruasjon, aldri hatt sameie. Er det noe poeng i å be om videre undersøkelser for å finne ut av hvorfor det er så smertefullt med GU? 

Hilsen jente 35.

Anonymkode: dae86...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En del kvinner som ikke har hatt samleie, har problemer med å få utført en gynekologisk undersøkelse. Det er ikke tegn på noe unormalt. Å ta Ibux eller annet smertestillende har ikke effekt. Fortell den nye legen om ditt problem og be om at hun/han er forsiktig ved undersøkelsen. Hvis du ellers  ikke har smerter, så skulle det ikke være grunn til videre utredning.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...