Gå til innhold

Råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Julaften, nyttårsaften og bursdagen min er årets vanskeligste dager fordi det er på disse dagene jeg ser hvem jeg betyr noe for - og evt også hvor mye jeg betyr. Jeg har imidlertid kommet meg gjennom dem nå, og nå må jeg bare fortsette å kjempe og stå på. Er det flere som kjenner på det samme?

Hvordan skal jeg takle alt jeg har innsett denne jula? Det gjør jo vondt, tårene kommer hver gang jeg tenker på det. Samtidig tenker jeg at jeg må være sterk og holde meg fast i dem jeg betyr noe for og gjøre noen grep i livet, jeg har jo ikke noe annet valg enn å bare fortsette å stå på og gjøre det beste utav alt. 

Anonymkode: 931f8...834

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446184-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Julaften, nyttårsaften og bursdagen min er årets vanskeligste dager fordi det er på disse dagene jeg ser hvem jeg betyr noe for - og evt også hvor mye jeg betyr. Jeg har imidlertid kommet meg gjennom dem nå, og nå må jeg bare fortsette å kjempe og stå på. Er det flere som kjenner på det samme?

Hvordan skal jeg takle alt jeg har innsett denne jula? Det gjør jo vondt, tårene kommer hver gang jeg tenker på det. Samtidig tenker jeg at jeg må være sterk og holde meg fast i dem jeg betyr noe for og gjøre noen grep i livet, jeg har jo ikke noe annet valg enn å bare fortsette å stå på og gjøre det beste utav alt. 

Du kan velge å bygge deg selv opp og utvide nettverket ditt.

Anonymkode: 9272b...ba8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446184-r%C3%A5d/#findComment-3883381
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du må gjøre noe med din egen måte å tenke og forholde deg til disse temaene på. Jeg vet ikke hvordan du mener du kan se "hvem du betyr noe for - og evt. også hvor mye du betyr"?  Jeg visste ikke engang at det finnes målestokker som dette kan måles med. Det er jo ikke slik at det er omfanget av hilsener på fb, størrelsen på gaver, manglende gave osv. direkte sier noe som helst om hvordan folk ser på deg og hvor mye du betyr for dem. 

Du søker hele tiden bekreftelse utenifra på din verdi. Manglende bekreftelse mener du beviser din manglende verdi i andres øyne. På denne måten gjør du deg ekstremt sårbar, - og etter min oppfatning baserer du da din selvoppfatning på et meningsløst grunnlag. 

Jeg har en assosiasjon til dette temaet, som jeg ikke vet om vil være til nytte for deg, men jeg nevner med håp om at det kan gi noen nyttige refleksjoner. Når barn jeg kjenner klager over at de har blitt ertet, så tematiserer jeg ofte at man selv til en viss grad kan avgjøre hvor "ertbar" man vil være. Dersom barnet gjør seg lite ertbart, så blir det veldig lite interessant for andre barn å erte også. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446184-r%C3%A5d/#findComment-3883385
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...