Gå til innhold

Langvarige blødninger på Cerazette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Brukt Cerazette siden august-18. Hele tiden hatt regelmessige langvarige blødninger opp  mot 16-17 dager, 32 dager mellom hver gang blødningene starter. Brunlig moderat blødning. Fikk beskjed av gynekologen som skrev resepten om å gi kroppen minst 4 mndr på å venne seg til pillene. Men kan det virkelig ta så lang tid? Det er jo veldig lenge. Slitsomt å blø sånn selv om det altså ikke er så mye. Føler meg også litt premenstruell innimellom, uavhengig av om jeg blør eller ikke. Ellers er jeg fornøyd. Tok normal celleprøve og negative bakterieprøver i oktober. Kvier meg for hormonspiral, men det er vel neste skritt pga alderen min, 44 år. Har fast partner. Barna er født med keisersnitt. Bakovervendt livmor. Har du noen råd om hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 83e99...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er dessverre ikke noe som effektivt kan få styr på dine blødninger, og det er ikke garanti for at det blir bra med tiden, men nok mindre blødning etter hvert. Her er forslag til behandlingsforsøk

  • Naproxen 500 mgx2 i 5dager eller Ibux 800 mgx 2 i 5 dager

  • Cyklokapron 500 mg 3 tabl x 3 i 5 dager

  • P-pille i 4 uker (i stedet for Cerazette)

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...