Gå til innhold

PTSD, angst eller noe annet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har angst og begynner å lure på om det kan ha sammenheng med noe traumatisk, for når jeg tenker på den situasjonen jeg var i eller steder som minner om det, så får jeg sterk angst, blir "nummen", svimmel og bare ved tanken begynner jeg å gråte. Dersom jeg må på steder som minner om det, så later jeg som at det ikke skjer ellers får helt sterk angst. Andre er nok sterkere enn skjøre meg siden de kan oppholde seg på slike steder uten å tenke noe over det, så spørsmålet mitt er om dette kun er angst eller kan det f.eks. være traumerelatert? 

Anonymkode: f0a73...761

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446203-ptsd-angst-eller-noe-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for hjelpen MxxM. Har du blitt bedre og evt. hvordan?

Ja, jeg har blitt betydelig bedre. 

Jeg forteller meg selv at dette noe som hører fortiden til og som ikke skjer idag. At det «bare» er følelser. 

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, MxxM skrev:

Ja, jeg har blitt betydelig bedre. 

Jeg forteller meg selv at dette noe som hører fortiden til og som ikke skjer idag. At det «bare» er følelser. 

Åja, takk for godt tips. Det høres så enkelt ut, så jeg skal prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...