Gå til innhold

I dag mangler vi etisk bevissthet synes jeg så totalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alle er bare ute etter å tjene sine kroner og etisk bevissthet er nå totalt fraværende i arbeidslivet og samfunnet.

I dag er det bare tragedie synes jeg.

Anonymkode: f796f...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke enig. Jeg synes mange av dagens ungdommer og unge voksne har et veldig reflektert syn på fordeling av ressurser og etikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er bare ute etter å tjene sine kroner og etisk bevissthet er nå totalt fraværende i arbeidslivet og samfunnet.

I dag er det bare tragedie synes jeg.

Anonymkode: f796f...24c

Tenker du på noe spesielt?

Anonymkode: a6698...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man vet ikke hva an driver med selv ved norske sykehus i dag. Men jeg vet med meg selv at jeg har prøvet å slå alarm. (Så jeg har mitt på det tørre.)

Anonymkode: f796f...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder alt fra gravplasser til sykehus.

Kan du utdype litt hva som er så tragisk når det gjelder gravplasser?

Jeg vet det kan skje feil på sykehus, men det skjer virkelig mirakler der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vistnok store forskjeller en det var intervju  med en kar på radio. Forstd helt hva han tenkte på. Virker som bare galskap. Store prisforskjeller og mye rot møter mange.

Men det er politikk som setter rammer for samfunnet.

Politikk møter " stengte dører hos meg"  til evig tid.

Anonymkode: f796f...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er mange som bare er rystet i dag det er alt jeg kan si.

Man kan lure på hva de nå har på lager.

Anonymkode: f796f...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er mange som bare er rystet i dag det er alt jeg kan si.

Man kan lure på hva de nå har på lager.

Anonymkode: f796f...24c

Det hadde vært enklere å svare hvis du var mer konkret.

Anonymkode: a6698...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er nok bare jeg som er litt nedstemt til sinns og føler meg så utmattet i dag. Når det gjelder politikk så er det sikkert ikke så lett for regjeringen heller i våre vanskelige tider for så mange.

Anonymkode: f796f...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er mange som bare er rystet i dag det er alt jeg kan si.

Man kan lure på hva de nå har på lager.

Anonymkode: f796f...24c

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎02‎.‎01‎.‎2019 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Alle er bare ute etter å tjene sine kroner og etisk bevissthet er nå totalt fraværende i arbeidslivet og samfunnet.

I dag er det bare tragedie synes jeg.

Anonymkode: f796f...24c

Synes det er så mange innlegg her som generaliserer som om alle mennesker er like. Nei, "vi" mangler ikke etisk bevissthet. Noen gjør det. Slik har det alltid vært. "Alle" er ikke bare ute etter å tjene penger. Noen er det. Slik har dette også alltid vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å konkretisere . Min mening er at enkelte kommuner driver ondskap satt i system mot sine pasienter spør du meg og har gjort det i generasjoner. Mye arvesynder  i helse og skole tror jeg.  Vanskelig å si mer.

Anonymkode: f796f...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å konkretisere . Min mening er at enkelte kommuner driver ondskap satt i system mot sine pasienter spør du meg og har gjort det i generasjoner. Mye arvesynder  i helse og skole tror jeg.

Anonymkode: f796f...24c

Hvilket grunnlag har du for å si dette?

Det virker som du befinner deg langt unna å vite hvordan man arbeider med å utvikle gode tilbud og tjenester, og ikke vet hvor mye arbeid som legges ned hver eneste dag, år etter år, på mange ulike nivåer, i stat og kommune, for å levere best mulig tjenester innenfor de økonomiske rammer man har tilgjengelig.

Det virker også som du ikke har forstått at også i rike Norge er de økonomiske rammene begrenset, og at man derfor ikke bare kan øke og øke og legge til nye tjenester, uten at det går ut over tjenester man allerede tilbyr.

Du sier ofte «jeg tror» eller «tror jeg», men kanskje du skulle lytte og lese deg opp litt mer og tro litt mindre før du har grunnlag til å vite før du svartmaler? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar hva du mener til etterretning og avslutter videre deltagelse fra min side.

Man må først og fremst ta hensyn til egen helse og sikkerhet. Og alt er jo frivillig og gratis. Ikke sant.😊

Anonymkode: f796f...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...