Gå til innhold

Sitat fra psykiater:


Underbar

Anbefalte innlegg

«Jeg behandler mennesker, ikke diagnoser»

Etter flere år som kasteball og innimellom oppbevaring på dps, tror jeg muligens jeg har truffet rett behandler.

Et forsiktig snev av optimisme for det nye året🖐🏻

Endret av Underbar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Sett og hørt" fra ernæringsfysiolog: "Human ernæring handler ikke om mat."

Det handler om vitenskap tror jeg og ikke så lett å skjønne når man ikke er vitenskapsmann eller vitenskapskvinne.

Anonymkode: f027d...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Sett og hørt" fra ernæringsfysiolog: "Human ernæring handler ikke om mat."

Det handler om vitenskap tror jeg og ikke så lett å skjønne når man ikke er vitenskapsmann eller vitenskapskvinne.

Anonymkode: f027d...bc1

Skjønte ikke sammenligningen her 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Underbar skrev:

«Jeg behandler mennesker, ikke diagnoser»

Etter flere år som kasteball og innimellom oppbevaring på dps, tror jeg muligens jeg har truffet rett behandler.

Et forsiktig snev av optimisme for det nye året🖐🏻

Så bra! Håper du får den hjelpen du trenger nå.

Sitat fra psykolog: "Jeg klarer ikke å se på deg som en pasient." 
Ikke riktig like optimistisk som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, Fionys skrev:

Så bra! Håper du får den hjelpen du trenger nå.

Sitat fra psykolog: "Jeg klarer ikke å se på deg som en pasient." 
Ikke riktig like optimistisk som deg :)

Mente du det var feil? Jeg hadde blitt veldig glad for den setningen selv

Anonymkode: 68e21...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fionys skrev:

Sitat fra psykolog: "Jeg klarer ikke å se på deg som en pasient." 
Ikke riktig like optimistisk som deg :)

Forståelse for det. Hvis jeg noen gang skulle trenge behandling, håper jeg virkelig at behandler ser på meg som en pasient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mente du det var feil? Jeg hadde blitt veldig glad for den setningen selv

Anonymkode: 68e21...a60

Ja jeg synes det ikke er noe heldig å si det til en pasient. Hadde jeg ikke hatt behov for hjelp så hadde jeg ikke vært der som pasient.

10 minutter siden, kupton skrev:

Forståelse for det. Hvis jeg noen gang skulle trenge behandling, håper jeg virkelig at behandler ser på meg som en pasient.

Fikk en følelse av å ikke bli tatt seriøst, samtidig som jeg mistet litt av tilliten og respekten til behandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Fionys skrev:

Ja jeg synes det ikke er noe heldig å si det til en pasient. Hadde jeg ikke hatt behov for hjelp så hadde jeg ikke vært der som pasient.

Fikk en følelse av å ikke bli tatt seriøst, samtidig som jeg mistet litt av tilliten og respekten til behandler. 

Vær litt forsiktig med hvordan du tolker det. Jeg ville for eksempel blitt veldig glad fordi jeg da tolket det som at min behandler så på meg som et vanlig menneske, en likesinnet, og ikke en pasient full av ymse diagnoser, en "case".

Anonymkode: 68e21...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Underbar skrev:

«Jeg behandler mennesker, ikke diagnoser»

Etter flere år som kasteball og innimellom oppbevaring på dps, tror jeg muligens jeg har truffet rett behandler.

Et forsiktig snev av optimisme for det nye året🖐🏻

Så bra, det var gledelig lesning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville for eksempel blitt veldig glad fordi jeg da tolket det som at min behandler så på meg som et vanlig menneske, en likesinnet, og ikke en pasient full av ymse diagnoser

Du konstruerer en motsetning som ikke finnes. Jeg vet ikke hvor mange tusen pasienter jeg har behandlet, men jeg så på alle som både vanlige mennesker og pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, kupton skrev:

Du konstruerer en motsetning som ikke finnes. Jeg vet ikke hvor mange tusen pasienter jeg har behandlet, men jeg så på alle som både vanlige mennesker og pasienter.

Det er fint. Selv har jeg mang en gang følt meg som en "pasient og en sak" og merker stor forskjell på de som snakker til meg som menneske og de som henvender seg til meg som en case. 

Anonymkode: 68e21...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, kupton skrev:

Du konstruerer en motsetning som ikke finnes. Jeg vet ikke hvor mange tusen pasienter jeg har behandlet, men jeg så på alle som både vanlige mennesker og pasienter.

Pasienter er vanlige mennesker :) 

Jeg møter og snakker med mange pasienter i jobben min, og jeg har stor respekt for alle som mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær litt forsiktig med hvordan du tolker det. Jeg ville for eksempel blitt veldig glad fordi jeg da tolket det som at min behandler så på meg som et vanlig menneske, en likesinnet, og ikke en pasient full av ymse diagnoser, en "case".

Anonymkode: 68e21...a60

Jeg har nok tolket dette riktig, samtidig vet jeg at alle mine behandlere ser på meg som et vanlig menneske og behandler meg med respekt. Har fått mine diagnoser, men i terapien er det fokus på symptomene som plager meg mest og hemmer meg i hverdagen som blir tatt tak i. For meg betyr det ingenting om jeg har 1 eller 10 diagnoser, jeg vil være den samme uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 timer siden, Underbar skrev:

Skjønte ikke sammenligningen her 😬

Beklager det kom litt feil ut. Mente bare at det er ofte så mye man skal lære i livet.😉

Anonymkode: f027d...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...