Gå til innhold

Innsovningsmedisin Q


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I perioder kan jeg ha problemer med å sovne. Kan gå år imellom, men da har jeg fått innsovningstabletter. I fjor høst fikk jeg quetiapin av legen jeg hadde da. Var veldig skeptisk til å begynne med dem, men når jeg først gjorde det så funket de utmerket. Ble trøtt og sovnet raskt uten å sove for tungt, og var helt fin i formen dagen etterpå.  De fungerte helt ypperlig for meg. Og jeg tok da bare minste dose 25 mg og av og til bare en halv.

Jeg har flyttet til en ny by og har måtte skifte fastlege. Jeg spurte om jeg kunne få quetiapin av den nye legen nylig men legen ville ikke skrive det ut og foreslo vallergan eller zopiklone. Jeg valgte det siste, av to onder vil jeg si. Av erfaring blir jeg helt zombie av vallergan dagen etterpå, så da foretrekker jeg heller søvnmangel og zopiclone blir jeg bare sånn halveis zombie, så jeg tar bare en halv (hvis i det hele tatt) med lite effekt egentlig. Den nye legen virker ikke å ha noe særlig erfaring med quetiapin og var skeptisk i utgangspunktet og jeg har for en stund siden startet opp med AD igjen, etter et opphold på litt over et år. Legen mente at da burde jeg heller få zopiklone siden quetiapin var egentlig medisin for tunge diagnoser. Virkningen av tradisjonelle innsovningtab er mye verre for meg enn quetiapin. Men legen forstår ikke dette, mens den forrige legen min insisterte på at jeg skulle prøve dem.

Er bare så ufattelig irriterende hvordan leger har så ulik erfaringer og at deres mening skal bety mer enn pasientens, iallfall når man selv har god erfaring med den konkrete medisinen. Jeg lurer på om det er noe sammenheng mellom bruken av quetiapin og AD og eventuelle dårlig virkning av disse i kombinasjon siden legen mente dette, eller kanskje det var angsten legen mente? Er ikke pga depresjon jeg går på AD, men lettere angst. 

 Får man etter boken mer angst/depresjon av quetiapin ? Jeg opplever å lettere få sterkere angst ved bruk av tradisjonelle innsovningstab, da spesielt vallergan. Jeg føler meg jo aldri utsovet på disse heller, i motsetning til quetiapin, så det er jo ikke noe poeng for meg å ta dem, sånn oppsummert. 

 

Anonymkode: 9ad18...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...