Gå til innhold

Forbrukslån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et forbrukslån på hele 121 000 kr desverre, med 19.89 prosent rente. Betaler kr 2100 kr i bare rente per måned. Lånet varer i 15 år. 

Jeg forsøker å finne et bedre tilbud. Har nå fått tilbud fra noen som heter re:member.  De har en rente på 11 prosent på samme lånebeløp. Og månedskostnad på 1800 kr i måneden . Og lånet varer i 8 år. Vil det lønne seg å bytte over til re:member? 

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et forbrukslån på hele 121 000 kr desverre, med 19.89 prosent rente. Betaler kr 2100 kr i bare rente per måned. Lånet varer i 15 år. 

Jeg forsøker å finne et bedre tilbud. Har nå fått tilbud fra noen som heter re:member.  De har en rente på 11 prosent på samme lånebeløp. Og månedskostnad på 1800 kr i måneden . Og lånet varer i 8 år. Vil det lønne seg å bytte over til re:member? 

Anonymkode: 2e347...c98

Hvis tallene ovenfor stemmer, vil det lønne seg.

Anonymkode: 453bf...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis tallene ovenfor stemmer, vil det lønne seg.

Anonymkode: 453bf...e41

Det er hva jeg oppfatter og. Det vil være mye bedre for meg. 

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et forbrukslån på hele 121 000 kr desverre, med 19.89 prosent rente. Betaler kr 2100 kr i bare rente per måned. Lånet varer i 15 år. 

Jeg forsøker å finne et bedre tilbud. Har nå fått tilbud fra noen som heter re:member.  De har en rente på 11 prosent på samme lånebeløp. Og månedskostnad på 1800 kr i måneden . Og lånet varer i 8 år. Vil det lønne seg å bytte over til re:member? 

Anonymkode: 2e347...c98

Har du sjekket på finansportalen.no? Der ligger re:member inne med dårligere rente enn den du har fått oppgitt. Pass på at du får best mulig tilbud dersom du refinansierer, - legg merke til hvor mye de krever i etableringsbegyr etc.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Prøv å refinansier i Skandiabanken. Det skjer helt via nett, og du får svar med en gang. Der er renten runt 8-9 prosent tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, frosken skrev:

Har du sjekket på finansportalen.no? Der ligger re:member inne med dårligere rente enn den du har fått oppgitt. Pass på at du får best mulig tilbud dersom du refinansierer, - legg merke til hvor mye de krever i etableringsbegyr etc.  

 

Tilbudet som jeg fikk er: 

Lån: 120 000 

Lånetid: 8 år 

Nominell rente: 9,95 prosent

Løpende rente: 11,39 prosent

Oppleggingsavgift: 750 kroner

Fakturagebyr: 49 kroner. 

 

Lånet som jeg har fra før av er på 120 000 kroner. Løpende rente på 19,89. Ingen fakturaavgift / pga avtalegiro. Lånet varer i 15 år. 

Jeg vet ikke helt hva som lønner seg her... Lønner det seg å bytte over til re:member med lånetid 8 år, eller lønner det seg å fortsette med easybank som har lånetid 15 år med høyere rente? Jeg vil ikke gjøre noe dumt...

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hva som lønner seg her... Lønner det seg å bytte over til re:member med lånetid 8 år, eller lønner det seg å fortsette med easybank som har lånetid 15 år med høyere rente? Jeg vil ikke gjøre noe dumt...

Gjør som frosken anbefaler, se på forskjellige alternativ her: https://www.finansportalen.no/bank/forbrukslan/

Skandiabanken som blir foreslått over her, heter SBanken nå. Sjekk også banken du er kunde i fra før, du har vel en konto et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, frosken skrev:

Har du sjekket på finansportalen.no? Der ligger re:member inne med dårligere rente enn den du har fått oppgitt. Pass på at du får best mulig tilbud dersom du refinansierer, - legg merke til hvor mye de krever i etableringsbegyr etc.  

 

Månedskostnaden er 1874 kroner. Regner med at det er minstebeløpet som skal betales hver måned? 

Jeg betaler kroner 2210 kroner hver måned som minstebeløp hos easybank hver måned. 

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Gjør som frosken anbefaler, se på forskjellige alternativ her: https://www.finansportalen.no/bank/forbrukslan/

Skandiabanken som blir foreslått over her, heter SBanken nå. Sjekk også banken du er kunde i fra før, du har vel en konto et sted.

Jeg får ikke lån av Skandiabanken. De avslo. 

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, laban skrev:

Gjør som frosken anbefaler, se på forskjellige alternativ her: https://www.finansportalen.no/bank/forbrukslan/

Skandiabanken som blir foreslått over her, heter SBanken nå. Sjekk også banken du er kunde i fra før, du har vel en konto et sted.

Får heller ikke lån av de to bankene som jeg er kunde ifra før. Derfor så sliter jeg med store renter hver måned. 

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilbudet som jeg fikk er: 

Lån: 120 000 

Lånetid: 8 år 

Nominell rente: 9,95 prosent

Løpende rente: 11,39 prosent

Oppleggingsavgift: 750 kroner

Fakturagebyr: 49 kroner. 

 

Lånet som jeg har fra før av er på 120 000 kroner. Løpende rente på 19,89. Ingen fakturaavgift / pga avtalegiro. Lånet varer i 15 år. 

Jeg vet ikke helt hva som lønner seg her... Lønner det seg å bytte over til re:member med lånetid 8 år, eller lønner det seg å fortsette med easybank som har lånetid 15 år med høyere rente? Jeg vil ikke gjøre noe dumt...

Anonymkode: 2e347...c98

Det vil selvsagt være lurt å nedbetale lånet så raskt som mulig, så du slipper mest mulig av denne høye renten. Veldig dumt å dra lånet over 15 år!

 

Om du nedbetaler lånet over 15 år, blir det 8000 å betale i avdrag i året (ved serielån), og renten vil synke etterhvert som du nedbetaler. Første året vil rentene beløpet seg til hele 23.868, slik at totalsummen å betale første året blir kr 31.868 + gebyrer. Beløpet vil bli gradvis mindre fra år til år (ved serielån).

 

Ved andre lånet du nevner med nedbetaling over 8 år, blir det 15.000 i året å betale i avdrag. Ved en rente på 11,39 % blir rentekostnaden første året kr. 13.668, altså må du totalt betale kr 28.668 første året + gebyrer. Men den store fordelen her er jo at du blir ferdig i løpet av åtte år! Har ikke regnet på det, men du vil betale vanvittig mye mer ved å strekket lånet over 15 år (og i tillegg betale høyere rente).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Xtra skrev:

Det vil selvsagt være lurt å nedbetale lånet så raskt som mulig, så du slipper mest mulig av denne høye renten. Veldig dumt å dra lånet over 15 år!

 

Om du nedbetaler lånet over 15 år, blir det 8000 å betale i avdrag i året (ved serielån), og renten vil synke etterhvert som du nedbetaler. Første året vil rentene beløpet seg til hele 23.868, slik at totalsummen å betale første året blir kr 31.868 + gebyrer. Beløpet vil bli gradvis mindre fra år til år (ved serielån).

 

Ved andre lånet du nevner med nedbetaling over 8 år, blir det 15.000 i året å betale i avdrag. Ved en rente på 11,39 % blir rentekostnaden første året kr. 13.668, altså må du totalt betale kr 28.668 første året + gebyrer. Men den store fordelen her er jo at du blir ferdig i løpet av åtte år! Har ikke regnet på det, men du vil betale vanvittig mye mer ved å strekket lånet over 15 år (og i tillegg betale høyere rente).

Jeg sjekker alle muligheter som fins. For det er ganske lenge å ha et forbrukslån strekkende over 15 år. Det hadde vært veldig greit å blitt ferdig med lånet etter 8 år istedet. Re:member hadde et greit tilbud, tror jeg. Men er veldig redd å gjøre noe galt, så må tenke meg nøye om før jeg skifter lånebank. 

Jeg ble også oppringt av et firma som hjelper folk som sliter med gjeld. De skulle se på saken om de kunne hjelpe meg med å gi meg et rimeligere lån. 

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, Xtra skrev:

Det vil selvsagt være lurt å nedbetale lånet så raskt som mulig, så du slipper mest mulig av denne høye renten. Veldig dumt å dra lånet over 15 år!

 

Om du nedbetaler lånet over 15 år, blir det 8000 å betale i avdrag i året (ved serielån), og renten vil synke etterhvert som du nedbetaler. Første året vil rentene beløpet seg til hele 23.868, slik at totalsummen å betale første året blir kr 31.868 + gebyrer. Beløpet vil bli gradvis mindre fra år til år (ved serielån).

 

Ved andre lånet du nevner med nedbetaling over 8 år, blir det 15.000 i året å betale i avdrag. Ved en rente på 11,39 % blir rentekostnaden første året kr. 13.668, altså må du totalt betale kr 28.668 første året + gebyrer. Men den store fordelen her er jo at du blir ferdig i løpet av åtte år! Har ikke regnet på det, men du vil betale vanvittig mye mer ved å strekket lånet over 15 år (og i tillegg betale høyere rente).

Et annet firma som jobber med å hjelpe folk til å bli lettere gjeldsfri, har en rente på cirka 5,50 til 10 prosent. De skal se på saken også. 

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Månedskostnaden er 1874 kroner. Regner med at det er minstebeløpet som skal betales hver måned? 

Det kan tenkes, men du skal ikke regne med noe som helst før du inngår en avtale, du skal være sikker. Sjekk alt sånt før du evt. flytter lånet.

"Månedskostnad" kan være synonymt med "termingebyr", men det stemmer nok ikke siden det er såpass høyt.

http://økonomilappen.no/?p=272

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, Xtra skrev:

Det vil selvsagt være lurt å nedbetale lånet så raskt som mulig, så du slipper mest mulig av denne høye renten. Veldig dumt å dra lånet over 15 år!

 

Om du nedbetaler lånet over 15 år, blir det 8000 å betale i avdrag i året (ved serielån), og renten vil synke etterhvert som du nedbetaler. Første året vil rentene beløpet seg til hele 23.868, slik at totalsummen å betale første året blir kr 31.868 + gebyrer. Beløpet vil bli gradvis mindre fra år til år (ved serielån).

 

Ved andre lånet du nevner med nedbetaling over 8 år, blir det 15.000 i året å betale i avdrag. Ved en rente på 11,39 % blir rentekostnaden første året kr. 13.668, altså må du totalt betale kr 28.668 første året + gebyrer. Men den store fordelen her er jo at du blir ferdig i løpet av åtte år! Har ikke regnet på det, men du vil betale vanvittig mye mer ved å strekket lånet over 15 år (og i tillegg betale høyere rente).

Jeg er enig med deg i at det vil lønne seg med nedbetalingen hos re:member som går over 8 år, fremfor easybank som går over 15 år. Jeg skal sjekke videre andre muligheter før jeg tar en avgjørelse. Jeg må ta imot det tilbudet som lønner seg best. Forløbig virker det på meg som om re:member lønner seg best. 

 

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Det kan tenkes, men du skal ikke regne med noe som helst før du inngår en avtale, du skal være sikker. Sjekk alt sånt før du evt. flytter lånet.

"Månedskostnad" kan være synonymt med "termingebyr", men det stemmer nok ikke siden det er såpass høyt.

http://økonomilappen.no/?p=272

 

Jeg må iallefall ikke gjøre noe feil nå. Er mye penger å spare med å ta rette beslutninger. Men jeg går utifra at månedskostnaden ligger på 1874 over 8 år. Jeg betaler 2210 kroner i månedskostnad via easybank. Men det verste med easybank er at lånet strekker seg over hele 15 år. Altfor lenge. 

Vurderer også å ta et års studie på universitetet , dermed får jeg lån fra lånekassen, og det er gjeldfritt. Men det er ikke før til høsten. 

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vurderer også å ta et års studie på universitetet , dermed får jeg lån fra lånekassen, og det er gjeldfritt

Nå må du passe på begrepene her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, laban skrev:

Nå må du passe på begrepene her :P

haha , oi jeg skrev feil... mener rentefritt ;) . Feilskrevet. haha ... 

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må iallefall ikke gjøre noe feil nå. Er mye penger å spare med å ta rette beslutninger. Men jeg går utifra at månedskostnaden ligger på 1874 over 8 år. Jeg betaler 2210 kroner i månedskostnad via easybank. Men det verste med easybank er at lånet strekker seg over hele 15 år. Altfor lenge. 

Det er galskap å betale på et smålån på 120.000 over 15 år.

Anonymkode: 453bf...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Nå må du passe på begrepene her :P

😂 haha ... 

Anonymkode: 2e347...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...