Gå til innhold

Lett krenkbare mennesker som legger deg for hat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kommer det noe bra ut av å konfrontere de? 

Jeg har bestemt meg for å slutte med en organisert aktivitet pga en slik person. Jeg er den tredje på få måneder som slutter av samme årsak. 

Tar denne som anonym i tilfelle jeg utdyper mere. 

Anonymkode: eab09...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje om det ikke er et famiieedlem.

Anonymkode: 7f430...445

Det er ikke familie. Det er ett medlem i en fritidsaktivitet for voksne. Aktiviteten har medlemskontingent og utstyr som disponeres, altså ikke en tilfeldig sosial sammensetning av mennesker. 

Anonymkode: eab09...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne personen møtte opp ruset på ett arrangementet vi fikk betalt for å delta på. De som presenterte oss kunne like gjerne sagt «send in the clowns» som å si « nå skal xxx spille litt for oss». 

Anonymkode: eab09...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det i en " jobbsammenheng" er kanskje løsningen " å ta tyren ved hornene"  om man har helse til å stå et sånt løp.Jeg tror de færreste har. 

Kanskje søke seg over til et annet sted man kan dyrke liknende aktivitet er hva jeg tenker.

Anonymkode: 7f430...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke helse til å stå i ett slikt løp. Desverre. Jeg kan søke meg over i en annen forening men den personen er med der og..så det hjelper lite. 

Jeg er så lei meg nå for at jeg må slutte men det som før gav meg ro og som skal gi ro og avkobling ikke er slik lengre pga personen som bruker stygge triks. Feks lover å gjøre oppgaver for så å ikke gjøre de og senere legge skylda på meg for at det ikke er gjort. 

Anonymkode: eab09...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Konfrontering kan kanskje gå bra i og med at dere tydelig har felles interesser ved utøvelse av en aktivitet ,men iallefall min erfaring er at det er sjelden dumt å ha noe realisme om tingene. Kan lett bli bli helt feil og ikke gjøre noe bedre er hva jeg tror. Men min erfaring er fra jobbsammeng. I grunnen enda verre at det kan være så vanskelig spesielt om man kanskje har rett. Enkelte tror alt er så lett.

Han ønsker kanskje bare "å kvitte seg med deg "og høste all ære og berømmelse  for arbeidet selv? Eller ønsker å gjøre deg mer medgjørlig slik at han bare får mere hjelp til sitt eget?

Anonymkode: 7f430...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som du beskriver synes jeg at han høres alvorlig hjelpetrengende ut. Kanskje der finnrs en ressursperson eller  administrasjon i tilknytning til denne aktiviteten som du kan snakke med og som kanskje kan hjelpe?

Anonymkode: 7f430...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den tredje på få måneder som slutter av samme årsak. 

Finnes det ingen leder eller styre eller noe sånt, som kan ta tak i dette? Det er jo tragisk at én person skal ødelegge en hel gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne personen møtte opp ruset på ett arrangementet vi fikk betalt for å delta på. De som presenterte oss kunne like gjerne sagt «send in the clowns» som å si « nå skal xxx spille litt for oss». 

Anonymkode: eab09...c11

Er det ingen leder i denne foreningen som kan si vedkommende et alvorsord? Dette var tydeligvis ikke et arrangement man kan stille ruset på - det burde være mer enn nok til en kraftig reprimande fra ledelsen og ev. utestengelse fra gruppa. Med mindre vedkommende er i ledelsen selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer det noe bra ut av å konfrontere de? 

Jeg har bestemt meg for å slutte med en organisert aktivitet pga en slik person. Jeg er den tredje på få måneder som slutter av samme årsak. 

Tar denne som anonym i tilfelle jeg utdyper mere. 

Anonymkode: eab09...c11

Hva er det denne personen konkret gjør mot deg? På hvilken måte påvirker vedkommende din situasjon i fritidsaktiviteten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke helse til å stå i ett slikt løp. Desverre. Jeg kan søke meg over i en annen forening men den personen er med der og..så det hjelper lite. 

Jeg er så lei meg nå for at jeg må slutte men det som før gav meg ro og som skal gi ro og avkobling ikke er slik lengre pga personen som bruker stygge triks. Feks lover å gjøre oppgaver for så å ikke gjøre de og senere legge skylda på meg for at det ikke er gjort. 

Anonymkode: eab09...c11

Jeg synes du skal reflektere litt over hvordan du velger å la en annen person på makt i ditt liv. Du _må_ selvfølgelig ikke slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke helt overskriften. Føler jo at de som er rundt denne personen også lar seg krenke. Det vil alltid være noen som oppfører seg slik at ting ikke blir akkurat slik vi vil. Det er selvfølgelig ikke noe særlig og absolutt ikke greit hvis det gjelder feks å bli plaget fysisk eller psykisk innad i familien. Det har blitt så moderne å snakke om å beskytte seg selv mot den og den eller å bare ville ha positive mennesker i sitt liv. Det er nesten umulig og egentlig forstår jeg ikke helt denne « trenden». Det handler om at man er fri til å la være å bry seg om de tingene man ikke liker. Jeg har bodd år etter år etter år med familiemedlemmer som sliter enormt på meg psykisk. Jeg må tåle mye men det som virkelig gjør vondt er at dette er mennesker jeg også er følelsesmessig knyttet til. Hvis det dreier seg om personer som man egentlig ikke har et nært forhold til går det an å komme over det og gå videre med livet ?

Anonymkode: fc054...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar. 

Vi er ti personer, vi møtes en kveld i uka og vi har faste oppdrag gjennom året som vi får betalt for. Det er en form for underholdning. Det er ett styre, jeg sitter i styre og det gjør denne personen også. Forrige styreleder har konfrontert men det eskalerte og denne lederen sluttet. Jeg har ikke vert medlem så lenge så jeg vet ikke alt om hva og hvorfor. Men. Denne personen har mye fravær, ny sykdom hver gang. Greitt nok, noen ganger kan man gå fra det ene til det andre. Så var det ett møte som ble avlyst pga det var for få medlemmer tilstede til at vi kunne ta avgjørelser. Gangen etterpå spør denne (her er krenkelsen) hvordan møtet gikk. Jeg svarer at det ble avlyst pga fravær siden fire stk ikke kom. Da kom regla. Personen kunne ikke noe for sin sykdom osv. Var skikkelig irritert. Jeg sa som det var at når fire stk er borte så går det ikke an å gjennomføre. Etter det har det vert høylytte beskjeder ALA «du gjør feil, det er ikke sånn, dette vet jeg, dette er bestemt for jeg er medlem i styret». Generelt veldig utrivelig. Jeg har vert bestemt på at dette ikke skal berøre meg men jeg kjenner at nå er det nok. Jeg skal ut i arbeidsutprøving og det er tøft nok selv uten slike mennesker i liver. Jeg har vert psykisk syk lenge etter å ha hatt en tilsvarende person som sjef på jobb. 

Så var det episoden hvor denne var full eller høy på noe og snakker høyt så publikum hører, konfronterer ett tidligere medlem som sitter blandt publikum osv. 

Det som er vanskelig her er at de medlemmene som er igjen kan deles i to kategorier. De som er lei av styret denne personen skaper og som er på nippet til å slutte og de som ikke vil si noe i redsel for å selv bli målskive for spetakkelet. 

Anonymkode: eab09...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Vi er ti personer, vi møtes en kveld i uka og vi har faste oppdrag gjennom året som vi får betalt for. Det er en form for underholdning. Det er ett styre, jeg sitter i styre og det gjør denne personen også. Forrige styreleder har konfrontert men det eskalerte og denne lederen sluttet. Jeg har ikke vert medlem så lenge så jeg vet ikke alt om hva og hvorfor. Men. Denne personen har mye fravær, ny sykdom hver gang. Greitt nok, noen ganger kan man gå fra det ene til det andre. Så var det ett møte som ble avlyst pga det var for få medlemmer tilstede til at vi kunne ta avgjørelser. Gangen etterpå spør denne (her er krenkelsen) hvordan møtet gikk. Jeg svarer at det ble avlyst pga fravær siden fire stk ikke kom. Da kom regla. Personen kunne ikke noe for sin sykdom osv. Var skikkelig irritert. Jeg sa som det var at når fire stk er borte så går det ikke an å gjennomføre. Etter det har det vert høylytte beskjeder ALA «du gjør feil, det er ikke sånn, dette vet jeg, dette er bestemt for jeg er medlem i styret». Generelt veldig utrivelig. Jeg har vert bestemt på at dette ikke skal berøre meg men jeg kjenner at nå er det nok. Jeg skal ut i arbeidsutprøving og det er tøft nok selv uten slike mennesker i liver. Jeg har vert psykisk syk lenge etter å ha hatt en tilsvarende person som sjef på jobb. 

Så var det episoden hvor denne var full eller høy på noe og snakker høyt så publikum hører, konfronterer ett tidligere medlem som sitter blandt publikum osv. 

Det som er vanskelig her er at de medlemmene som er igjen kan deles i to kategorier. De som er lei av styret denne personen skaper og som er på nippet til å slutte og de som ikke vil si noe i redsel for å selv bli målskive for spetakkelet. 

Anonymkode: eab09...c11

Jeg sier ikke at dette ikke er utfordrende for deg. Ser  på en måte to personer her som sliter og begge er lett å krenke.Det var det jeg ville frem til i forhold til overskriften. Jeg liker heller ikke å få kjeft eller bli beskyldt for noe når jeg prøver å gjøre en god jobb. Dessuten er det ikke kjekt å bli mislikt. Håper det ordner seg på et vis fordi det ser ut som at denne fritidsaktiviteten er viktig for deg. Lykke til med arbeidsutprøving. 

Anonymkode: fc054...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at dette ikke er utfordrende for deg. Ser  på en måte to personer her som sliter og begge er lett å krenke.Det var det jeg ville frem til i forhold til overskriften. Jeg liker heller ikke å få kjeft eller bli beskyldt for noe når jeg prøver å gjøre en god jobb. Dessuten er det ikke kjekt å bli mislikt. Håper det ordner seg på et vis fordi det ser ut som at denne fritidsaktiviteten er viktig for deg. Lykke til med arbeidsutprøving. 

Anonymkode: fc054...b98

Beskyldningene går på oppgaver som er fordelt og den som meget villig og absolutt ville ha en bestemt oppgave (denne vi snakker om her) har ikke gjort det og angriper nå andre fordi de ikke har gjort det. Aktiviteten er viktig med det finnes andre organisasjoner som driver med det samme hvor ting fungerer langt bedre, jeg kan melde meg inn i en av de så det er ikke ett stort tap for meg å slutte. Det som er vondt med å slutte og begynne ett annet sted er at det rammer alle andre medlemmer som ikke legger opp til ståk og bråk. Det er allerede på grensen til full nedleggelse pga mangel på medlemmer og instruktør. 

Anonymkode: eab09...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg skjønner ikke helt problemet. Hvis det er en person som ødelegger for mange, må det da gå an at dere går sammen og forteller vedkommende hvor problemet ligger ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beskyldningene går på oppgaver som er fordelt og den som meget villig og absolutt ville ha en bestemt oppgave (denne vi snakker om her) har ikke gjort det og angriper nå andre fordi de ikke har gjort det.  

Anonymkode: eab09...c11

Hva skjer om dere gir klar beskjed om at "Hallo! Det var DU som absolutt ville ha denne bestemte oppgaven så det er faktisk ditt ansvar at den ikke er gjort!"?

Hvis mange av dere synes det er så uholdbart med denne personen har dere i grunnen to valg:

1. alle melder seg ut og deretter inn i en annen tilsvarende forening

2. alle melder seg ut og danner sammen en ny tilsvarende forening og lar ikke denne personen bli medlem igjen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skjønner ikke helt problemet. Hvis det er en person som ødelegger for mange, må det da gå an at dere går sammen og forteller vedkommende hvor problemet ligger ? 

Det blir bare snakk og ingen som tør å si noe i redsel for å bli neste mål. De som har sagt noe har endt opp med å slutte fordi det ikke tok slutt. Og, disse henges fortsatt ut og blir kritisert av den som lager alt bråket. 

20 minutter siden, Lillemus skrev:

Hva skjer om dere gir klar beskjed om at "Hallo! Det var DU som absolutt ville ha denne bestemte oppgaven så det er faktisk ditt ansvar at den ikke er gjort!"?

Hvis mange av dere synes det er så uholdbart med denne personen har dere i grunnen to valg:

1. alle melder seg ut og deretter inn i en annen tilsvarende forening

2. alle melder seg ut og danner sammen en ny tilsvarende forening og lar ikke denne personen bli medlem igjen

 

Det er den veien det ser ut til at det går. Jeg  må egentlig riste av meg ansvaret for at det blir slik. Bråket har tross alt holdt på lenge før jeg ble med. 

Anonymkode: eab09...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Beklager , men jeg synes at det høres ut som et konstruert problem. 

Jeg har problemer med å forstå at mange sammen skal være så redd for en eneste person. 

Hva er det med denne personen som gjør at dere ikke tør å kalle inn til et møte å fortelle deres missnøye over hvordan ting blir gjort/ ikke gjort ? 

Lett krenkbar holder ikke helt. Er hele gruppen lett krenkbar ?

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...