Gå til innhold

Hvilke yrker synes du virker mest spennende eller interessante?


Gjest franklyscarlet

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet

Jeg er tom. Samtidig vil jeg noe her i livet. Jeg trenger mening, og jeg vil studere og få meg en jobb. 

Det er jo vanskelig å velge i disse dager, fordi det er så mye å velge i. 

Grunnen til at jeg vil studere, er at jeg liker å lære. Jeg ønsker meg "mitt" eget fagfelt, og jeg ønsker å fordype meg i "noe" og å kunne mye om "noe". Og jeg vil kjenne at jeg betyr noe. For meg selv, for andre, og for samfunnet.

For meg er det vanskelig å bli interessert, motivert, og å finne mening. - Men om jeg prøver, ser jeg at noe innen helsevesenet kunne være aktuelt. Ikke en jobb som er FOR tett på menneskekropper, men jeg ønsker å jobbe med mennesker. Ikke sykepleie. Det må være noe annet. Jeg har allerede en bachelor innen helse, men den gir meg ikke jobber jeg passer i. Denne utdanningen gir jobber som passer som folk som er utadvendte og som må være veldig synlige. Type gruppeleder, instruktør e.l. Jeg passer bedre med litt mer ro, og å være litt mer i bakgrunnen. Ikke i ledelsen.

Antall poeng jeg har å stille med er 52.0. 

Jeg mener ikke nødvendigvis at dere skal komme med forslag til hva jeg skal studere. Det jeg er nysgjerrig på er hva DU synes virker interessant og spennende, og like viktig; HVORFOR? Det hadde rett og slett vært interessant for meg å lese. Kanskje jeg kan lære noe av hvordan dere tenker? Kanskje kan jeg finne inspirasjon? Og kanskje det kan være til hjelp for flere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lokfører, synes jeg virker spennende! Jeg har vært interessert i tog siden jeg var liten gutt, og jeg er under utdanning nå. Lokfører er drømmeyrket mitt!

Anonymkode: 24835...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ariella