Gå til innhold

Gi 12-åring proteinpulver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han er ekstremt undervektig, men får ikke hjelp av helsevesenet. Kan jeg gi han proteinpulver, slik som de som trener bruker, eller kan det være farlig for en som er så ung?

Noen som vet?

Anonymkode: e00c1...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke får hjelp av fastlegen, kan du ikke bestille time hos ernæringsfysiolog? Vi ble tatt veldig på alvor da vi var hos en slik i høst med vår datter. Hun var imidlertid henvist dit fra fastlegen - men det går an å gå direkte dit, uten henvisning. 

Jeg ville vært forsiktig med å gi proteintilskudd til et barn uten faglig ryggdekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er ekstremt undervektig, men får ikke hjelp av helsevesenet. Kan jeg gi han proteinpulver, slik som de som trener bruker, eller kan det være farlig for en som er så ung?

Noen som vet?

Anonymkode: e00c1...b09

Det synes jeg ikke du bør, få heller hjelp av fastlegen

Anonymkode: 53237...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er ekstremt undervektig, men får ikke hjelp av helsevesenet. Kan jeg gi han proteinpulver, slik som de som trener bruker, eller kan det være farlig for en som er så ung?

Noen som vet?

Anonymkode: e00c1...b09

Er det noen medisinsk grunn til at han er ekstremt undervektig eller er han bare naturlig veldig, veldig tynn? Er han frisk og rask eller slapp og sliten? Om allmenntilstanden er fin og han spiser i alle fall 2-3 små måltider om dagen er han muligens bare veldig tynn fra naturens side. Antar du har vært hos fastlegen, kan du prøve privat lege dersom du er veldig engstelig? Koster skjorta, men kan vel ikke skade, enten får du bekreftet at han er frisk eller så blir han kanskje henvist videre.

Ville heller ikke kjørt på med proteinpulver på en så ung kropp nei. Min gutt var også skrapet da han var på den alderen, man kunne nesten telle ribbeina på ham, men det har gått seg til uten at vi har gjort noe spesielt.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Min sønn var også ekstremt undervektig, han var bare sånn...han spiste jo godt. Nå som han er voksen er han fremdeles tynn men trener, så han har fått litt muskler på kroppen. Han drikker mye protein pulver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, påskelilje skrev:

Hvis du ikke får hjelp av fastlegen, kan du ikke bestille time hos ernæringsfysiolog? Vi ble tatt veldig på alvor da vi var hos en slik i høst med vår datter. Hun var imidlertid henvist dit fra fastlegen - men det går an å gå direkte dit, uten henvisning. 

Jeg ville vært forsiktig med å gi proteintilskudd til et barn uten faglig ryggdekning.

Det var en god ide,det skal jeg faktisk gjøre!takk

Anonymkode: e00c1...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar, dere! Det betyr mye å få svar her inne og gode innspill! Jeg skal bestille time hos ernæringsfysiolog, synes det var en god ide:)

Anonymkode: e00c1...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var en god ide,det skal jeg faktisk gjøre!takk

Anonymkode: e00c1...b09

Så bra 😊 Håper det ordner seg for gutten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...