Gå til innhold

Hva i livet gjør deg glad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva i livet ditt gjør deg glad? 

Jeg har barna, kjæreste, familie, og de rundt meg som gjør at jeg er lykkelig. 

Elsker dyr og elsker å trene. 

Anonymkode: 419c1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i livet ditt gjør deg glad? 

Jeg har barna, kjæreste, familie, og de rundt meg som gjør at jeg er lykkelig. 

Elsker dyr og elsker å trene. 

Anonymkode: 419c1...67d

Hei!

Jeg blir glad når barna har det bra og er glade. Jeg tror det er blitt til det viktigste for meg.

Også liker jeg mange ulike ting, bare alt er ok med barna, se naturvitenskapelige programmer, og mer nytt er historiske og politiske  dokumentarer.

Ellers liker jeg å samle mose og lav, fotografere, lage terrarier, tegne og skrive. Liker å tegne øgler, drager, fjell, blomster, insekter, dinosaurer etc...

Liker gå tur i fjellet spesielt godt, dra på tranedans og tiurleik, lage bål i skogen, og fred og ro til å lese bøker.

Videre liker jeg veldig godt å svømme og dykke, men for tiden har jeg ingen å dykke med, så det blir det ikke mye av.

Liker også, veldig, å gå på konserter, opera, høre vakker musikk, live eller bare i bilen når jeg kjører, liker ikke bli forstyrret når jeg hører på musikk, for får så mange farger inni meg, og glir lett bort i drømmeland når jeg hører musikk. Jeg kan få nesten en hel ballett for mitt indre øye når jeg hører musikk, stegene, bevegelsene, rytmene, alt blir til en forestilling inni meg.

Så liker jeg godt å fikse ting, fikse knuste skjermer på iphoner, eller ødelagte kameraer, generelt liker jeg å fikse ting.

Jeg likte før å fikse PC`er, men nå er jeg lei av det, tror fordi jeg er sliten, og jeg syns det tar mye tid, søke opp og finne problemene som skal løses, da er det lettere med et kamera som er ødelagt på en mobil, eller en skjerm, eller en home knapp som er løs, det er liksom bare å bytte, trenger ikke søke og bruke mye tid. Bare bestille deler og bytte dem.

Jeg liker generelt å fikse ting som er ødelagt, også oppvaskmaskiner, de er enkle som regel å fikse, som regel noe feil med pumpen, er min erfaring. Jeg tror jeg kan fikse omtrent hva som helst...så jeg trenger sjeldent eller aldri kjøpe noe nytt, jeg bare bytter deler. Sånt syns jeg er interessant og meningsfylt, og i tillegg passer det til min økonomi og mitt syn på å ta vare på ting, og resirkulere.

Jeg gikk for mange år siden på et kompostkurs i renholdsetaten, jeg gjorde det for å få tilskudd til å kjøpe kompost, men kurset var interessant. Jeg liker også gjenbruksstasjoner og siden jeg er så ofte på dem, syns jeg det kunne vært fint å jobbe der.

Da kunne jeg sikkert funnet en masse ting jeg kunne fikset også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i livet ditt gjør deg glad? 

Jeg har barna, kjæreste, familie, og de rundt meg som gjør at jeg er lykkelig. 

Elsker dyr og elsker å trene. 

Anonymkode: 419c1...67d

Gode relasjoner. Penger på konto. Kurs, påfyll av kunnskap. En god film eller serie. Bøker. en koselig sms. God vin som ikke koster skjorta. Salg på ting jeg bruker/trenger. 

Anonymkode: cb2dd...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad når datteren min har det bra og når jeg er sammen med henne. Så blir jeg glad når jeg er sammen med bl.a  grandtante barna og deres far.  Han og min datter har en egen evne til å få meg til å føle meg glad og avslappet. 

Blir også glad når jeg greier ting jeg har bestemt meg for å greie. Det kan være alt fra A til Å.

Noe som også gjør meg glad, er når jeg greier å få andre til å føle seg glade og særlig det å få enkelte til å le. 

Glad blir jeg også etter en god treningsøkt.

Noen ganger er jeg bare glad uten noe grunn og det er en veldig god følelse (mener ikke når jeg er hypoman eller manisk)

En fin sommerdag hvor jeg har vært ute hele dagen, gjerne sammen med familie eller venner, er også en spesiell god følelse.

Lista kan bli lengre, men stopper her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hundene mine gjør meg glad. De kan også gjøre meg trist, redd, irritert og stressa. Sånn tror jeg det er med alle man er glad i.  Så blir jeg glad når jeg klarer ta et bra bilde. Også blir jeg glad når det snør og når jeg kan gå en lang tur uten å møte et eneste menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være sammen med jr, kjæresten og venner gjør meg aller mest glad. Det samme med familie, men de ser jeg skjeldnere. Skulle egentlig sett dem oftere, og det er et slags nyttårsforsett å reise og besøke dem oftere. Generellt er det å være del av et godt fellesskap den aller største kilde til glede for meg. 

Neste på min liste er SOL, vår, sommer og varme. Allerede ved solsnu er jeg gladere, så nå for tiden kan det regne hur mycket som helst - jeg VET at det blir lysere snart :) Jeg blir også glad av å være på reise eller tur, kort eller langt, og skulle gjerne vært på flere lange reiser enn jeg har vært så langt i livet. Jeg vurderer allerede å omorganisere arbeidstiden min kommende år slik at jeg kan gjennomføre dette neste januar. 

Ellers blir jeg glad av å få til noe jeg har jobbet hardt for på jobb, og aller mest om vi er flere som har jobbet sammen enn om jeg har gjort noe alene. I team har jeg mye mer glede av prosessen, digger følelsen av å være i flyt mot noe sammen med andre på et generellt nivå. 

Jeg liker også å kjenne at kroppen funker, og blir glad ETTER en treningsøkt. Jeg er ikke en av dem som blir glad av å tenke på at jeg skal trene, men jeg liker å være aktiv. 

Jeg blir også glad av å buda på, å gjøre noe godt for andre, lage middagsselskap feks, eller ta med noen på konsert, og jeg blir veldig glad når andre gjør det samme for meg.  

Jeg blir også glad av å se en god film eller serie, av å være på en god konsert, av å gå på en utstilling som jeg liker, og av å lese en god bok. Og jeg blir faktisk også glad av å se fine ting, enten i virkeligheten eller på bilder, og det betyr nada om de er mine eller ikke. Jeg liker også å lage ting selv, og det å jobbe med godt verktøy på et verksted gjør meg skikkelig godt! (Edit: jeg blir glad av å være på konsert eller å mekke selv, de andre tingene i dette avsnittet gir meg ro eller glede, men det er vel egentlig noe annet...) 

Jeg har dessuten erfart at jeg liker (er avhengig av?) å være økonomisk trygg, så nå som jeg igjen er på trygg grunn er jeg generellt lettere og gladere enn da jeg for et år siden følte meg på gyngende grunn. 

Stort sett er jeg glad og fornøyd, akkurat som min mor. Vi er heldige sånn sett. Livet kan imidlertid by på gråværsdager, snørr og tårer for sånne som oss også, men jeg er optimistisk innstilt og VET at det kommer bedre tider eller dager når ting bare er skit. Det å få selskap, en real peptalk og klem er imidlertid beste medisin, gull og glede på sånne dager. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Akkurat nå er det som gjør meg glad det at jeg er på vei hjem fra jobb og at det er fredda'n 😀

Det blir noe timers jobb i morgen også frem til 15.00, men på lørdager har jeg muligheten til å jobbe hjemmefra,   så det føles ikke som jobb :) Tv' n står på samtidig. 

Jobbing i pysj er behagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...