Gå til innhold

Har du mange venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke mange venner som jeg møter fast. Jeg kaller en del folk for venner. Men jeg har ikke noen faste venner med regelmessig kontakt og møter. Mine venner er familien,  og kjæresten. Jeg har aldri gått inn for å ha venner heller. Hva med dere? 

Anonymkode: 4c7b9...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke mange venner som jeg møter fast. Jeg kaller en del folk for venner. Men jeg har ikke noen faste venner med regelmessig kontakt og møter. Mine venner er familien,  og kjæresten. Jeg har aldri gått inn for å ha venner heller. Hva med dere? 

Anonymkode: 4c7b9...f8a

Har tre venner men møter dem ikke så ofte, sitter mye for meg selv. Men sånn vil jeg ha det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Har tre venner men møter dem ikke så ofte, sitter mye for meg selv. Men sånn vil jeg ha det også.

Jeg er en person som liker å være mye for meg selv. Det gir meg en indre ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker kvalitet fremfor kvantitet. 

Jeg har mange venner, men bare en jeg føler er en virkelig god venn. Føler hun godtar meg akkurat som jeg er og stoler på meg.

Henne tar jeg veldig godt vare på. Hun betyr veldig mye for meg.

Vi er ikke så mye sammen pga avstand, men vi ses en gang i blandt (og da har vi alltid masse å skakke om). 

Har kjent henne i 25 år 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei veldig nær venninne, som jeg har mye kontakt med. Og så har jeg 3-4 jeg treffer sjeldnere,  men som også er nære. Og så har jeg noen som bor langt unna, som det kan gå ett år eller to eller tre mellom hver gang vi ses.

Så har jeg jo familie, som jeg har nær kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
3 timer siden, Thebutterfly skrev:

Jeg er en person som liker å være mye for meg selv. Det gir meg en indre ro. 

Enig. Den alenetiden er god å ha ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har mange venner, og det siste året har jeg fått oppleve at det ikke er en motsetning mellom kvantitet og kvalitet. De har vist seg å være lagd av gull og har stilt opp som fy, hver og en, og de har vært både flere og bedre enn jeg har reflektert over tidligere. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 4.1.2019 den 23.24, Mëmëso skrev:

Nei, har en, mannen min. Har nær familie, men regner ikke dem som venner, men familie. 

Ganske lik situasjon som meg. Har kjæresten. Ellers er det hans venner og familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 5.1.2019 den 0.34, stjernestøv skrev:

Enig. Den alenetiden er god å ha ❤️ 

Det er sant.  Jeg liker alenetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke mange venner som jeg møter fast. Jeg kaller en del folk for venner. Men jeg har ikke noen faste venner med regelmessig kontakt og møter. Mine venner er familien,  og kjæresten. Jeg har aldri gått inn for å ha venner heller. Hva med dere? 

Anonymkode: 4c7b9...f8a

Hei!

Det kommer jo mye an på hva man definerer som venn.

Min definisjon, er vel en som kan være der, når man har det vanskelig ved å tilby seg enten praktisk hjelp, feks kjøre bort et juletre, eller bare, hvis ikke kan det, si/skrive, at tenker på en i en vanskelig tid, samt utover det er ærlig og jordnær.

Ut i fra denne definisjon, har jeg ingen venn.

Men jeg har en del bekjentskaper, dette definerer jeg som mennesker man har det morsomt / interessant, sammen med.

Men da må man jo orke ha det morsomt/ ha noen gleder man vil dele, , så det er først når man orker invitere til noe, at man treffes. Eller man blir invitert og man møtes. 

Jeg skulle ønske jeg hadde en venn som meg selv, det syns jeg hadde vært fint.

Det er mulig jeg har en nabo som er blitt en venn, siden denne naboen lånte meg penger, og skrev i sms at, "orker alt for meg", da mente naboen, stille opp, om det skulle være noe. Men siden jeg greier det meste selv, så er det ikke noe mer jeg kunne komme på som naboen kunne stille opp med, men pengene var en stor hjelp.

I kveld dro jeg juletreet, et kjempestort, helt selv til henteplassen, og jeg var sliten, følte meg syk, derfor kom jeg på det med en venn som kan hente juletre. Jeg fikk gave av naboen også til jul, det stod ikke hilsen naboen, det stod hilsen nissen.

Jeg liker også ro og fred,så jeg føler meg ikke ensom, for har mange ting jeg liker gjøre, og jeg liker best gjøre mine interesser alene med meg selv, jeg syns vanskelig gjøre ting sammen andre. Tror det handler om delt fokus, det er ikke lett. Men jeg ble en tid så opptatt av hva en venn er...at jeg derfor måtte tenke til slutt på at det handler noe om hvordan man definerer en venn, og den kulturen man er en del av, som påvirker hva man definerer som venn, samt en selv, og hva man føler man trenger en venn til.

Min eksmann har mange venner...men om det virkelig er venner, det vet jeg ikke. Det er mye mange kaller venner, som er ganske overfladisk, dvs det handler bare om at de er der for å dekke et sosialt behov i seg selv når det melder seg, det vil jeg definere som bekjentskaper.

Så hva en mener med venn, kan en annen tenke noe helt annet om.

Kanskje vil noen kalle mine bekjentskaper for venner, mens for meg blir de bekjentskaper, men likevel, setter jeg pris på mine bekjentskaper. De kan jeg ha det hyggelig med når jeg har overskudd til å lage en middag, noe jeg liker godt, og det er jo ikke noe gøy lage mat om man ikke har noen til å spise maten. Bekjentskaper kan man ellers ha det gøy med, man kan glede hverandre, og være en støtte, når det passer en. En venn derimot syns jeg mer er en som er ærlig og som er der på en eller annen måte mer stabilt også når livet er vanskelig.

Jeg er feks en venn mot alle mine bekjentskaper og naboer og medmennesker, jeg har merket at uavhengig av hvor godt jeg kjenner noen, så stiller jeg opp 100%, med det jeg kan, vel og merke, hvis jeg har mulighet, og som regel finner jeg altså tid for de som trenger hjelp med noe, selv om jeg er sliten, det er som jeg har et ekstra sett batterier for andre. Det er jo bra, for da orker jeg mye selv når andre tror belastningen i livet er for stor, men disse ekstra batteriene har jeg for andre og mine barn, så det er fint jeg har barn og andre som trenger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Dersom det å ha venner betyr å kunne hjelpe hverandre så har jeg egentlig ingen venner. Jeg må gjøre alt selv. Jeg kan sikkert spørre folk men ingen tilbyr seg å hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Thebutterfly skrev:

Ganske lik situasjon som meg. Har kjæresten. Ellers er det hans venner og familien.

Føler du seg ikke litt sårbar når du ikke har et eget nettverk, bare hans? For meg har det alltid vært viktig og verdifullt å ha et eget nettverk.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Det kommer jo mye an på hva man definerer som venn.

Min definisjon, er vel en som kan være der, når man har det vanskelig ved å tilby seg enten praktisk hjelp, feks kjøre bort et juletre, eller bare, hvis ikke kan det, si/skrive, at tenker på en i en vanskelig tid, samt utover det er ærlig og jordnær.

Ut i fra denne definisjon, har jeg ingen venn.

Men jeg har en del bekjentskaper, dette definerer jeg som mennesker man har det morsomt / interessant, sammen med

Dette er det jeg tror de fleste definerer som venner. 

Anonymkode: e48dd...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.1.2019 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke mange venner som jeg møter fast. Jeg kaller en del folk for venner. Men jeg har ikke noen faste venner med regelmessig kontakt og møter. Mine venner er familien,  og kjæresten. Jeg har aldri gått inn for å ha venner heller. Hva med dere? 

Anonymkode: 4c7b9...f8a

Har ingen venner. 

Anonymkode: fe915...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.
På 4.1.2019 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke mange venner som jeg møter fast. Jeg kaller en del folk for venner. Men jeg har ikke noen faste venner med regelmessig kontakt og møter. Mine venner er familien,  og kjæresten. Jeg har aldri gått inn for å ha venner heller. Hva med dere? 

Anonymkode: 4c7b9...f8a

Nei, har ingen venner. Orker ikke forholde meg til folk i RL. Altfor slitsomt og komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
52 minutter siden, Kayia skrev:

Føler du seg ikke litt sårbar når du ikke har et eget nettverk, bare hans? For meg har det alltid vært viktig og verdifullt å ha et eget nettverk.

Jeg gjør, men jeg har valgt dette selv. Jeg trives alene. Mulig fordi at jeg har hatt dårlige venner før som ikke var der for meg. Det er nok derfor jeg ble lei og valgte å klare meg uten venner. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thebutterfly skrev:

Dersom det å ha venner betyr å kunne hjelpe hverandre så har jeg egentlig ingen venner. Jeg må gjøre alt selv. Jeg kan sikkert spørre folk men ingen tilbyr seg å hjelpe. 

De aller fleste av oss må gjøre det aller meste selv - en kan ikke belage seg på hjelp fra andre, det er ikke dét venner er for. En god venn stiller imidlertid opp om det virkelig kniper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er heldig og har flere gode venner. Ikke alle jeg ser like ofte, men jeg vet de ville være på pletten om jeg ba om hjelp eller støtte. Og noen få av dem ser jeg mer jevnlig og finner på ting med, så som en tur i skogen, et glass vin ute, eller noe annet.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...