Gå til innhold

Gravide og mens


NJ123

Anbefalte innlegg

(Kvinne, 21 år)

Har hørt flere historier om at kvinner er gravide, men tror de ikke er det pga mensen. Har alltid trodd dette var umulig, men så har jeg hørt om det flere ganger, så jeg begynner å lure... Dette gjør meg meget bekymret, da jeg er redd jeg kan ha gått rundt gravid uten å ha visst det akkurat nå. Blir ofte kvalm, sliten og får større appetitt - men har alltid prøvd å fortelle meg selv det er bare PMS. Men nå vet jeg ikke lenger.

Jeg vet jeg kan bare ta en test, men får jo alltid mensen når jeg forventer den. Samtidig går jeg på Loette. Holder ikke det lenger?

Denne redselen gjør at jeg ikke vil ha sex lenger, men partneren min er ikke begeistret over det forslaget. 

Kort fortalt: Hvor sannsynlig er det å være gravid, men ha mensen også? Skal jeg stole på mens når den kommer som normalt eller må jeg begynne å teste meg månedlig?

 

Endret av NJ123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig at det kommer en blødning i tidlig graviditet, men den vil ikke komme til ventet tid og vil oppføre seg annerledes enn den vanlige menstruasjon.

Når kvinner sier at de har hatt menstruasjoner tross graviditet, kan det skyldes at de har fortrengt at de var gravide.

Hvis du bruker p-pille og får menstruasjon til ventet tid, så er det den beste test for at du ikke er gravid.

Så du kan slappe av og fortsette med å ha sex med din partner og være trygg ved at du har meget sikker prevensjon.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...