Gå til innhold
Maren90

Letrozol - sjanse for graviditet

Anbefalte innlegg

Maren90

Har nylig vært hos gynekolog fordi graviditet nr 2 lar vente på seg (har prøvd i 16 mnd). Hun sa jeg har PCO, og skal ta letrozol etter neste mens. Gjør letrozol "bare" så jeg får eggløsning, så sjansen for å bli gravid er 20-25%, eller øker sjansen? 

På forhånd takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg må vite hvor gammel du er og om du har menstruasjoner. Hva er din vekt og høyde?

Vennlig hilsen Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maren90

Er 28 år, 160 cm, veier ca 62 kg. Har blødninger, men vet ikke helt om jeg kan kalle det menstruasjon. Er som regel bare litt mørkebrunt som kommer etter at jeg har vært på do. Er snakk om så små mengder at et truseinnlegg holder i massevis. Kommer kanskje litt friskt rødt en gang eller to ca dag 4-5. Sjelden menssmerter, kanskje hver 3. periode. Hver periode varer alt mellom 25-40 dager.

Har et barn fra før (på 5 år), og da brukte vi "bare" et halvt år. Men da blødde jeg mer, hadde menssmerter og mer jevne perioder (på ca 35 dager). Var også 8 kg lettere da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mette Moen, Gynekolog

Blødningen du beskriver er sannsynligvis ikke en normal blødning som kommer etter eggløsning, PCOS er en mulighet og forklaring på manglende eggløsning. Hvis Letrozol fører til eggløsning, så vil din sjanse for graviditet være ca 20% per syklus (dvs. per eggløsning), altså som for andre kvinner på din alder. Din vekt er OK, men bør ikke bli høyere.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mette Moen, Gynekolog

Lykke til, hilsen Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her