Gå til innhold

Er det lurt å ha forsikring på et forbrukslån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et forbrukslån på hele 120 000 kroner. Tenker spesielt på om jeg hadde mistet jobben / blitt arbeidsledig for det vil ta noen år for meg å betale ned lånet. Jeg har fått tilbud om å ta forsikring på det i tilfelle slike situasjoner. Jeg jobber i en litt usikker situasjon med tanke på at bedrifter i mitt yrke har en tendens til å legge ned osv. Og hva med lånet da? Derfor er det lurt å ha forsikring på det selv om det blir litt ekstra å betale i måneden? 

Anonymkode: 15f48...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et forbrukslån på hele 120 000 kroner. Tenker spesielt på om jeg hadde mistet jobben / blitt arbeidsledig for det vil ta noen år for meg å betale ned lånet. Jeg har fått tilbud om å ta forsikring på det i tilfelle slike situasjoner. Jeg jobber i en litt usikker situasjon med tanke på at bedrifter i mitt yrke har en tendens til å legge ned osv. Og hva med lånet da? Derfor er det lurt å ha forsikring på det selv om det blir litt ekstra å betale i måneden? 

Anonymkode: 15f48...d97

Jeg ville heller brukt disse pengene på å betale ned på lånet. Litt avhengig av hva det koster og hva det dekker, selvfølgelig. Men tviler på at det er noen gavepakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått tilbud om å ta forsikring på det i tilfelle slike situasjoner. 

For å si det litt flåsete: Den forsikringen skal sikre at de du har lånet hos, er garantert å få "sitt", selv om det skjer deg noe såpass alvorlig (uførhet, arbeldsløshet,...) at du ikke kan oppfylle alle forpliktelsene dine. 

I en slik situasjon er det mye som må revurderes og ordnes opp i. Det er ikke sikkert at akkurat den långiveren skal ha aller høyeste prioritet.

Så jeg er enig med Xtra: Bruk de pengene på det som er gunstigst for deg, ikke for långiver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Xtra skrev:

Jeg ville heller brukt disse pengene på å betale ned på lånet. Litt avhengig av hva det koster og hva det dekker, selvfølgelig. Men tviler på at det er noen gavepakke.

Jepp det er dyrt med forsikring. Forbrukslån er dyrt og dumt nok. Men jeg har heldigvis fått et billigere forbrukslån enn jeg hadde. Før betalte jeg 2100 kr i bare renten. Nå betaler jeg få halvparten i rente. 

Anonymkode: 15f48...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...