Gå til innhold

Redslen for avvisning kan være så sterk at jeg vegrer meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Enten om det er jobb, kjærlighetsliv, vennskap osv, så kan redselen for en avvisning være så sterk for meg at jeg vegrer meg for å ta intiativ i enkelte sammenhenger. Opplever du en slik trang for å beskytte deg selv iblant? 

Anonymkode: d0add...c5f

Fortsetter under...

Nicklusheletida
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten om det er jobb, kjærlighetsliv, vennskap osv, så kan redselen for en avvisning være så sterk for meg at jeg vegrer meg for å ta intiativ i enkelte sammenhenger. Opplever du en slik trang for å beskytte deg selv iblant? 

Er du den samme som leter etter jobb ?

Ja, jeg kjenner på trangen til å beskytte meg selv, men viktigheten av å få en jobb overskygget trangen til å beskytte meg selv. Uten jobb går jo alt i dass. Det påvirker alt annet også, både kjærlighetsliv og vennskap.

Prøver du ikke kommer du ingen vei. Prøver du men får avslag kommer du heller ingen vei i øyeblikket, men større sjans for å lykkes på lenger sikt. 

En avvisning er ikke farlig, bare litt surt der og da. 

Ja, jeg har opplevd det hele livet. 

Ingen har kommet inn på meg. Jeg har hatt en viss emosjonell avstand til alle, og om jeg har følt at noen er i ferd med å komme for nærme har jeg trukket meg stille tilbake fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å takle det. Det er min måte å beskytte meg på. Avvisning er den sterkeste og mest smertefulle følelsen for meg. 

Endret av Gjest
AnonymBruker
43 minutter siden, MxxM skrev:

Ja, jeg har opplevd det hele livet. 

Ingen har kommet inn på meg. Jeg har hatt en viss emosjonell avstand til alle, og om jeg har følt at noen er i ferd med å komme for nærme har jeg trukket meg stille tilbake fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å takle det. Det er min måte å beskytte meg på. Avvisning er den sterkeste og mest smertefulle følelsen for meg. 

Du beskriver det slik som jeg føler det. Avvisning gjør så vondt for meg. Jeg forsøker å se litt ann situasjoner før jeg gir av meg selv. Jeg må være ganske sikker på personer før jeg tør å by for mye på meg selv. 

Jeg har vært slik så lenge jeg kan huske. Jeg bedret meg i perioder. Og fikk gjerne noen vonde avvisninger i det jeg bedret meg og da ramlet jeg tilbake til forsiktigheten.  

Jeg kan ta initiativ i livet. Men jeg er veldig forsiktig og må se på om situasjonen virker rett til det før jeg gjør det. 

AnonymBruker
9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Er du den samme som leter etter jobb ?

Ja, jeg kjenner på trangen til å beskytte meg selv, men viktigheten av å få en jobb overskygget trangen til å beskytte meg selv. Uten jobb går jo alt i dass. Det påvirker alt annet også, både kjærlighetsliv og vennskap.

Prøver du ikke kommer du ingen vei. Prøver du men får avslag kommer du heller ingen vei i øyeblikket, men større sjans for å lykkes på lenger sikt. 

En avvisning er ikke farlig, bare litt surt der og da. 

I arbeidssituasjonen er jeg lik. Jeg kan ta initiativ men jeg er veldig redd for å få et evig nei. Redd for å mislykkes og ikke føle seg god nok. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...