Gå til innhold

Alvorlig syk person kan jo si noe sant.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min far fortalte liten stund før han gikk bort at jeg var ikke hans biologiske barn og derfor hadde han ikke brukt så mye tid og ressurser på å følge meg opp i oppvekst med oppdragelse og annet som han ellers ville gjort. Jeg er hans eneste barn men det hørtes jo ut som han hadde så mange andre barn  spredt over denne verden som altså var for mere " kvalitetsbarn" å regne.Han hadde alvorlig sukkersyke og det kan jo ha med det å gjøre. Tror også han mente det beste med sine ord og at de var sanne også.  Han syntes aldri særlig om mine skoleresultater og sykdom. Han ble lagt inn.Min.mor stakkar gikk alene med sin sykdom. Hun bare viftet pratet hans vekk. Stakkar hun var alene. Så vanskelig å ta seg av to forelder på en gang. Spesielt når man kaver mye med sitt eget av tankekjør.

Kan det ha sammenheng med sukkersyke. Han gråt så mye. Min mor jeg var helt hjelpeløse. Hun ble mye sint på systemet og jeg prøvet å være " mellommann". Ingen god situasjon men sykdom er jo aldri det. Allikevel mye mere kaos enn nødvendig føler jeg. 

Anonymkode: 2b56b...c82

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446275-alvorlig-syk-person-kan-jo-si-noe-sant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han brukte ikke ordet biologisk Sin egen var hans ord. Snakket også mye om alle i min oppvekst som ikke var sin fars eget barn. Veldig merkelig fordi det var totalt nye opplysninger for meg.  Men det var nok noe i det for han så aldri et usant ord til meg før og hvorfor skulle han gjøre det nå?

AnonymBruker

Dét var ingen konfrontasjonscene eller noe fra min side. Jeg har aldri vært det minste misfornøyd med mine foreldres innsats i forhold til meg. Min far var sjømann og mye langt borte i fysisk avstand. Men vi skrev jo mye brev. De gav av hva de hadde til enhver tid følte jeg alltid. Men det å være sjømann blir ikke regnet dom så mye. Husker min bestemor passet mye bedre på de som var " lamdkrabber" i familien.  De fikk da også mere trygge yrker.

Annonse

Jeg har forklart deg gjentatte ganger om hvordan du kan finne ut om du er enten adoptert eller din mors barn med en annen far.

Hvis faren din har biologiske slektninger, kan det være lurt å ta DNA-test før de går bort.

Ingen kan svare på om det din far sa, var sannheten eller noe han hadde en mistanke om eller bare fantasier.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere kan være forklaringen. Var det sant? Juridisk barn er jeg jo. Ikke sant.

Dette er i alle fall utgangspunktet:

Barneloven § 3: Som far til barnet skal reknast den mannen som mora er gift med ved fødselen.[1]

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kan ha oppgitt feil informasjon til dåpspapirene. Spiller det noen rolle nå?

Anonymkode: 938f6...319

Er ikke det beviset alle leter etter? Så sant det er sikker informasjon. Mye kirkebøker for eksempel er jo ikke det. Folk har ofte så forskjellige interesser. Det er ofte hva som skiller oss tror jeg.

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mulig for de er alle gått bort som kunne avklare noe som jeg har forstått.

Hadde din far søsken som fikk barn som fortsatt lever - dvs. har du fettere eller kusiner på farssiden? 

Leste du denne, da jeg la den ut til deg forrige gang du tok opp dette?

https://farskap.no/no/dna-tester/slektskapstest/

AnonymBruker

Tusen takk for link. Jeg hadde ikke forstått muligheten med søskenbarn. Jo ,men dette er ikke helt unge personer og sliter med så mye ( flere rammet av kreft hadde de fortalt far når de ringte) og jeg føler selv ikke jeg har tid og  ikke minst helse nå uansett. Jeg har følt meg mye krenket av øvrig familie de få episodene vi delte i min oppvekst og siden ingen kontakt før  dette rare besøket jeg fortalte om. Det var også et så følsesladet øyeblikk at jeg er ikke sikker på om jeg forstod ham rett. Jeg husker ikke lenger ordene. Jeg var så opptatt av å skaffe mulig hjelp. Han fikk før innleggelse ikke søvn om natten på grunn av stadig forverring i tilstanden hans og jeg var veldig engstelig for å ikke hjelpe på best mulig måte.Og  i vår tid er det jo den juridiske siden som har størst betydning. Jeg hadde også kjøpt leiligheten vi bodde i av mine foreldre ca 10 år tidligere med deres livslange borett selvsagt.  Vi hadde mye felles økonomi hvor vi bidro etter evne til enhver tid. Jeg tror bare jeg velger å ta ham på ordet. Min mor var også av en helt annen oppfatning og gjorde vel bare tegn til at det var medisinene han fikk som gjorde ham bare sykere. Hun bebreidet hjelpesystemet og legene tror jeg. Men hun var jo selv ikke frisk og gikk dessverre bort ca 2 år etterpå. Så det ble veldig mye på en gang for meg. I tillegg var jeg jo blitt overtallig på jobben ca samtidig. Men husker jo jeg snakket med dem på telefonen over  flere år og de fortalte hvor jævli de hadde det. Ikke minst når politiet kom å hentet seryifikatene deres. Men jeg klarte ikke å hjelpe mer enn jeg fikk til. Så altfor lite. Store avstander  når jeg jobbet og kjører ikke bil og psykisk uavklart lidelse og mobbing nå på jobben.

Men nå prøver jeg se framover og ta en dag av gangen.😊

AnonymBruker

Jeg ber dere prøve å ikke misforstå. Jeg skulle gjerne følt meg helt frisk men det er ikke synd på meg utover det at jeg tror så mange i likhet med meg havner på nesten minstepensjon etter 67 år. Så det gjelder absolutt å tenke seg godt om på ting i dag. Problemet er at mulige jobber må jeg nok se langt etter og det er tungt for jeg var på mange måter så godt i gang. Men jeg prøver å se fremover. Arbeidsmarkedet har endret seg mye i tidligere tider og man vet aldri. Jeg har funnet ut at man bare må legge inn en større tidshorisont på tingene og ta en dag av gangen.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for link. Jeg hadde ikke forstått muligheten med søskenbarn. Jo, men dette er ikke helt unge personer og sliter med så mye ( flere rammet av kreft hadde de fortalt far når de ringte) og jeg føler selv ikke jeg har tid og ikke minst helse nå uansett. 

Du er klar over at det er veldig enkelt å ta DNA-test og at du slipper å møte opp noe sted (alt ordnes pr. post)? Selve testen tar du på et øyeblikk, så dette er ikke noe du trenger tid til. Men det koster altså 1600 kr pr person.

Du må få minst ett søskenbarn til å bidra på samme måte, men det kan vel tenkes at de også er interessert i å få vite hvordan dette henger sammen.

Du skriver stadig om dette her, så det ville sikkert være fint for deg å få det oppklart, hvis du har råd til det.

AnonymBruker

Vi er ikke på snakkis da vi har så forskjellige utgangspunkt og interesser i livet. De var det bekjente av mine foreldre og ikke av meg. Bare merkelig at de ikke hadde tid til dem når de levet.  De er også ikke ubetydelig eldre en meg og jeg føler vi har satt strek i de ting vi engang hadde felles. Alt er ikke bare heler om flere der er ramet av kreft med opersmasjoner. De føler sikkert for fullt fokus på barn og barebarn. Ville iallefall jeg gjort tror jeg. Livet må en gang bare gå videre og alt er på eget ansvar.

Tenkte på noe av det  andre jeg nevnte i noen andre tråder. Et nyttig tips er å ta kontakt med et vaktmesterselskap som kan ha litt oppsyn med leiligheten mot betaling selvsagt om noe helt uventet skulle inntreffe. At man mot formodning måtte reise bort på grunn av sykdom eller andre ting  og ikke kunne være hjemme hos seg selv. De hentet møbler og ting fram og tibake fra sykehjemmet og skrudde opp støttehåndtak og kjørte bort overflødige møbler som bare gjorde  det ufremkommelig og vanskelig. Hadde vi hatt bedre tid kunne vi hatt auksjon i hagen. Men tida er ofte knaphetsgode nummer en for oss alle. Ikke sant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...