Gå til innhold

Grønt valg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Av strømselskapet jeg bruker så jeg på faktura att jeg i 8 måneder har hatt grønt valg. Dette koster 60 kroner måneden. Det skal garantere att jeg får "miljøvennlig" strøm. Og 100 kroner i året går til Regnskogsfondet. Det verste er at jeg ikke en gang husker å ha bestilt det, og jeg har ikke sjekket faktura før nå. Synes dette er litt frekt, mest sannsynlig har jeg blitt oppringt av telemarketer mens jeg lå å sov. Så nå har jeg reservert meg mot ytterligere telefoner fra strømselskapet.

 

Hvordan skal 60 kroner i måneden garantere att jeg får "grønn" strøm? Er vel samme strømmen som kommer uansett? Fy fader å mye dumt man skal bli lurt til.....

Anonymkode: 2f1aa...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Av strømselskapet jeg bruker så jeg på faktura att jeg i 8 måneder har hatt grønt valg. Dette koster 60 kroner måneden. Det skal garantere att jeg får "miljøvennlig" strøm.

 

Hvordan skal 60 kroner i måneden garantere att jeg får "grønn" strøm? Er vel samme strømmen som kommer uansett? Fy fader å mye dumt man skal bli lurt til.....

Anonymkode: 2f1aa...cd4

Ja det er samme strømmen er et slags avlatssystem f.eks vannkraftporodusenter i Norge selger "bevis" på at de har produsert X KWt "ren" strøm, også kan hvem som helst kjøpe denne "avlaten" f.eks folk som får energi fra kullkraft kan kjøpe dette avlatsbrevet fra norge også få "god" samvittighet. Er vel ment som insentiv til "ren" kraftproduksjon og Norge tjener bra på dette mange i kullland kjøper slike avlatsbrev fra oss, men du risikerer å få "kull" strøm i sitkkontaktet uansett fra tid til annen, men du har finansiert "ren" strømproduksjon, til en viss grad. Så får en velge selv om en synes det er verdt det eller ikke

 

Anonymkode: 1f3df...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...