Gå til innhold

Komplikasjoner etter spiral


Impe

Anbefalte innlegg

Hei! Satte inn hormonspiral august 2018. Nyttårsaften ble den tatt ut på sykehuset etter vedvarende smerter en ukes tid, viste seg at den var kommet langt ned. Fikk en god dose ketorax på sykehuset og sendt hjem med paralgin forte, med beskjed om å ringe direkte til de på gyn dersom smertene ikke gav seg iløpet av natta. 

Nå en uke etterpå er smertene like sterke, jeg er kvalm (kaster opp), svimmel, hatt feber, frostrier, og smertene topper seg i kramper mange gang daglig. 

Var hos en turnuslege i dag som tok en innvendig sjekk, men så ikke noe spesielt, urinprøve viste ikke noe. Svært øm ved pulpasjon. Ingen sjekk utenom overnevnte. Sendt hjem med beskjed om å vente en uke eller to.

Jeg derimot vrir meg i smerter og gråter store deler av døgnet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Altså ikke helt fornøyd med behandlingen. Bør jeg bare gi meg med dette og finne meg i at det gjør så vondt å ta ut hormonspiral? Eller er det andre ting jeg kan foreslå for legen?

Graviditet utelukket med urinprøve. Bakterietest (bekkeninfeksjon) var negativ for en uke siden, ny tatt i dag. Kjønnssykdomstestene var alle negative. Blødde kraftig dagen etter uttak, ellers bare spotting nå og da. Noe økt mengde utflod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Impe skrev:

Hei! Satte inn hormonspiral august 2018. Nyttårsaften ble den tatt ut på sykehuset etter vedvarende smerter en ukes tid, viste seg at den var kommet langt ned. Fikk en god dose ketorax på sykehuset og sendt hjem med paralgin forte, med beskjed om å ringe direkte til de på gyn dersom smertene ikke gav seg iløpet av natta. 

Nå en uke etterpå er smertene like sterke, jeg er kvalm (kaster opp), svimmel, hatt feber, frostrier, og smertene topper seg i kramper mange gang daglig. 

Var hos en turnuslege i dag som tok en innvendig sjekk, men så ikke noe spesielt, urinprøve viste ikke noe. Svært øm ved pulpasjon. Ingen sjekk utenom overnevnte. Sendt hjem med beskjed om å vente en uke eller to.

Jeg derimot vrir meg i smerter og gråter store deler av døgnet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Altså ikke helt fornøyd med behandlingen. Bør jeg bare gi meg med dette og finne meg i at det gjør så vondt å ta ut hormonspiral? Eller er det andre ting jeg kan foreslå for legen?

Graviditet utelukket med urinprøve. Bakterietest (bekkeninfeksjon) var negativ for en uke siden, ny tatt i dag. Kjønnssykdomstestene var alle negative. Blødde kraftig dagen etter uttak, ellers bare spotting nå og da. Noe økt mengde utflod.

Jeg er forøvrig 25 år og har 2 barn, siste 2,5 år gammel. P-stav frem til august 2018, dersom det skulle ha betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis graviditet er utelukket og det ikke er tegn på infeksjon, så må man kanskje tenke på andre årsaker til dine symptomer? Hva viste infeksjonsprøven CRP?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crp normal for en uke siden, ble ikke tatt crp i dag. Fikk beskjed om å la det gå et par uker, men jeg er veldig i tvil om jeg greier å gå så lenge med disse smertene, og jeg tenker at det er en annen grunn enn "litt ømt etter uttak" som de foreslo her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...