Gå til innhold

Gravid rett etter MA, men ingen symptomer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Vi hadde en MA i november, fikk vanlig mens i desember og nå i januar ser det ut til at vi er gravide på nytt. Positiv test etter 3dager sen mens. Er i uke 5-6. Dette var ikke planlagt da vi ble anbefalt å vente minst en full syklus. Har derfor drukket i julen.

Det jeg lurer på er, sist jeg var gravid hadde jeg veldig tydelige symptomer - ekstremt ømme og stor bryster, trøtt og sliten ! Denne gangen har jeg ingen symptomer. Puppene er like små som de pleier. Har kanskje vært litt mer irritabel, men ikke noe annet. Jeg er jo redd for at det samme skal skje igjen, er det normalt å ha så stor forskjell i symptomer på to graviditeter? Å siden ingen av disse graviditetene har vært planlagt har jeg drukket alkohol, spesielt denne siste da det var jul og nyttår. Hvor stor skade kan dette gjøre?

jeg  Ble akkurat 30år, har ingen barn fra før og graviditeten i i fjor var min første. 

Trenger bare å lufte tankene/bekymringene mine litt. Takk for alle svar.

Anonymkode: 8615f...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vi som fikk barn for en generasjon eller to siden drakk nok en del alkohol i graviditeten, og det ble jo bra folk ut av det. Svangerskapssymptomer behøver ikke å være likt fra graviditet til graviditet.

Lykke til med graviditeten, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...