AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Flyttet inn i ett kolektiv, koslig hus med trivelige folk. Greie er att personen som har rom ved siden av meg står opp kl0500 . Jeg hører han nå, han har gått fram og tilbake i kjøkkenet, romstert høylytt, snakker/hvisker/ler høyt for seg selv, det har pågått snart en time. Mye rare lyder, tror han sitter på stua i mørket å hvisker nå. Hvordan skal jeg håntere denne personen, virker som han er i en full blown psykose. Anonymkode: ff833...a1b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Rådfør deg med de andre som bor der? Kanskje de kjenner han, og vet hva det dreier seg om? Det beste er vel å spørre han selv.... Anonymkode: bfc84...cac 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Kan være en metode denne personen har for å ha " kontroll med nervene" eller bare vant til å bo alene gjennom så mange år. Gamle vaner er ofte vonde og vende. Betyr ikke at vedkommende helt mangler all empati. Eller et sykdomssymtom som dere er inne på eller bare at vedkommende bare er av " dem som har vondt for det". Anonymkode: d8878...495 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Hvordan er han å kommunisere med? Forstår han hva dere sier, tar han vare på seg selv ellers? Jeg tenker jeg ville prøvd å spørre om hvordan han hadde det, og videre gitt uttrykk for bekymring for hans ve og vel ut i fra hvordan han framstår. Oppmuntre til ta imot hjelp, kanskje sørget for å skaffe hjelp via legevakta. De vil ha mulighet for å gjøre en faglig vurdering for om det f.eks. er behov for akuttinnleggelse pga. psykose. Om noen av dere vet hvem som er fastlegen hans, går det eventuelt an å ringe dit med bekymringen på dagtid. Fastlegen kjenner kanskje sykehistorien og hva som er den beste handlingsplanen. I kommunene rundt om er det tilgang til psykiatriske akutt-team, men hvordan man kommer i kontakt med disse er ulikt fra sted til sted. Kan du kontakte direkte, er dette en mulighet - da vil kvalifisert helsepersonell kunne komme hjem og vurdere. I andre kommuner må man via en lege for å komme i kontakt med et slikt team. Dere medbeboere har kanskje snakket sammen også? Jeg tenker det er viktig at man har en enighet om hvordan det er best å handle, men samtidig er det viktigste å sikre at han det gjelder får helsehjelp han trenger. Ble kanskje litt rotete dette, men jeg håper dere finner ut av det og at det løser seg på en måte som gagner alle! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterfluen Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan være en metode denne personen har for å ha " kontroll med nervene" eller bare vant til å bo alene gjennom så mange år. Gamle vaner er ofte vonde og vende. Betyr ikke at vedkommende helt mangler all empati. Eller et sykdomssymtom som dere er inne på eller bare at vedkommende bare er av " dem som har vondt for det". Anonymkode: d8878...495 Jeg gjør sånt selv. Jeg synger og roper om bæsj og rare ting iblandt i leiligheten min, men ikke om natta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.