Gå til innhold

Verdi igjenn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har blitt konkludert her at alle mennesker har lik verdi. Sånn generelt.

Men hva er det som gir et menneske verdi for deg spesielt?

Når du feks går inn for å skaffe deg kjæreste, venn/venninne, eller no.  Hva ser du etter, hva går du etter, som får deg til å føle at det er en match? 

Jeg har erfart at i RL så er det gjerne kombinasjonen av utseende og personlighet. Men på nett kan man jo skrive blindt med noen som her uten å se hvordan personen man skriver med ser ut. 

La oss si at du føler kjemi med noen skriftlig, at dere kommer godt åverens å  liker hverandre. Ja kanskje til og med føler  at dere er skjelevenner. Men etterhvert får du se den personen i virkeligheten. Og da ser du at den personen ser ut som et helvete. Kanskje full av overmodne gule kviser vorter og føflekker i trynet, schtøgge tenner fett hår fet og ekkel i kroppen eller tynn som et benrangel. Hva gjør du da? Trekker deg stille og rolig bort eller fortsetter å opprettholde kontakten? 

Dilemma? Kjør debatt. 

Anonymkode: 480f3...79a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446330-verdi-igjenn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Det er ikke tanken om hvorvidt folk er mer eller mindre verdt som bestemmer hvorvidt jeg vil ha en relasjon til noen. Alle har sine gode og dårlige sider. Hvem kjemien stemmer med er individuelt, og nettopp derfor er det så fint at det finnes mange forskjellige mennesketyper. En jeg trives med kan godt mulig oppleves stikk motsatt for en annen person. Jeg setter jo pris på at folk steller seg da, for jeg synes noe annet er uapetitlig. Man støter folk fra seg om man går i møkkete klær og stinker, men mindre verd? Nei.   

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446330-verdi-igjenn/#findComment-3885030
Del på andre sider

10 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Det er ikke tanken om hvorvidt folk er mer eller mindre verdt som bestemmer hvorvidt jeg vil ha en relasjon til noen. Alle har sine gode og dårlige sider. Hvem kjemien stemmer med er individuelt, og nettopp derfor er det så fint at det finnes mange forskjellige mennesketyper. En jeg trives med kan godt mulig oppleves stikk motsatt for en annen person. Jeg setter jo pris på at folk steller seg da, for jeg synes noe annet er uapetitlig. Man støter folk fra seg om man går i møkkete klær og stinker, men mindre verd? Nei.   

Har faktisk tenkt noe av det samme :) 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446330-verdi-igjenn/#findComment-3885032
Del på andre sider

stjernestøv
5 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Er enig i det. Og kjenner en som er møkkete og stinker, ja det er uapettitelig- Men ser ikke på han som mindre verdt, men forstår det ikke. Men det er vel ikke alt man skal forstå. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446330-verdi-igjenn/#findComment-3885073
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...