Gå til innhold

Hvor ofte kjenner du ekstraslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt dette problemet i mange år ( 17 år) vært utreda flere ganger, men like ubehagelig. Er inne i en veldig dårlig periode, og har ikke hatt så hyppige ekstrslag som nå. De kommer ikke når jeg går turer eller får litt høyere puls, de roer seg fort ned i liggende stilling, men kommer altså jevnlig nå i sittende stilling. Spesielt i forbindelse med endring av posisjon , framover spesielt,men også til sidene. De siste dagene har jeg forsøkt å telle, og har da kommet fram til at jeg har ca 100-150 på dagtid. Vet jo ikke på natten, men ekstraslagene roer seg raskt når jeg legger meg, og blir helt borte. Er ikke det veldig mange i løpet av en dag. Noen ganger kommer flere på rad, men som oftest er det enkeltstående. Har bedt om å bli henvist til hjertespesialist igjen, for klarer ikke leve med så mange ekstraslag. Noen som har erfaring med betablokker? Mvh dame 33

Anonymkode: edc8e...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Hei. Jeg er enig med deg i at det er ubehagelig med ekstraslag. Særlig hvis det kommer flere kort tid etter hverandre. Jeg har nok ikke så mange ekstrasalg, og jeg tror jeg er såpass vár for hva som skjer i kroppen min at jeg registrerer de fleste ekstraslagene jeg har. Noen dager har jeg ingen ekstraslag, mange dager har jeg et par, på det meste har jeg kanskje tjue. Jeg har slått meg til ro med at det ikke er farlig, MEN når jeg får et anfall (hvis jeg kan kalle det det) men mange es på rad, freaker jeg ut og blir kjemperedd. Det blir litt som om noen spenner bein på meg, og jeg skvetter skikkelig. Hater når det skjer. Da tror jeg ofte at jeg er døden nær en stund, men det er ikke egentlig noe som tyder på det. Jeg har ikke prøvd betablokker, men jeg har fått Pranolol just in case. Jeg kan liksom kjenne på hele kroppen at det blir en dag med ekstraslag. Kan du? En slags blanding av utmattethet og uro som jeg har de dagene jeg er mest plaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjelden men av og til. En dame  på jobben var veldig plaget og reiste til Danmark på sykehus for behandling som jeg tror gikk bra. Men alt er ikke så lett å gjøre noe ved tror jeg. 

Anonymkode: 0db90...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...