Gå til innhold

Liten kul nedentil


Vitalia.

Anbefalte innlegg

Hei!

I rundt 5 mnd. har jeg hatt en liten avgrenset kul på v. ytre kjønnsleppe ca. 3 cm ovenfor uretra, kulen har vært en 2 mm i diameter og hudfarget. Ingen plager utenom at det er kosmetisk skjemmende. Var til gyn. undersøkelse i november og gynekologen fortalte det var en liten ufarlig "fettkul" og at ingenting måtte gjøres. Allikevel har jeg egentlig ønsket å få den vekk. For 6 dager siden opplevde jeg første gang smerter fra den og så at den var blitt ganske hoven med noe puss som kom ut. Klarte ikke la vær å plukke da det virket nesten som en poppe klar kvise. Fikk tømt noe innhold ut. I 3 dager etter var jeg temmelig hoven på kjønnsleppen og kulen, og det virket fortsatt som det var litt puss igjen. Hevelsen har minket, men siden i går har kulen vært rød og smertefull.

Så jeg lurer på om gynekologen hadde rett i hva det egentlig var? Kan jeg smøre litt Bacimycin salve i området et par dager? Det er jo langt unna kjeden og leste et sted at dette kunne brukes.

Takk på forhånd!

Hilsen Kvinne 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder som betennelse i en fettkul eller en hårsekk, men vanskelig å bestemme ut fra beskrivelse, men det er ikke så viktig hvorfra det kommer. Nå har den åpnet seg og tømt det meste. Hvis den fortsatt er hoven og øm, er det mulig at legen med et lite snitt må åpne den litt her for at all puss kan komme ut. Det går greit å bruke Bacimycin. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...