Gå til innhold

Gjør en overdose av medikamenter alltid vondt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste nylig en bok der forfatteren skrev om to av sine selvmordsforsøk, det første tok hun så mange seroquel hun klarte og det andre litium. Hun beskrev at hun våknet til grusomme smerter. Det jeg da lurer på er om en overdose alltid gjør vondt? 

Jeg har et selvmordsforsøk bak meg der jeg tok så mange sobril og imovane jeg hadde, før jeg mistet bevisstheten kan jeg ikke huske å ha kjent at det gjorde vondt, den første tiden etter at jeg våknet fra overdosen husker jeg ingenting av, så jeg vet ikke hvor vondt det eventuelt gjorde. Kommer det an på hvor lang tid det går kanskje? Noen som vet?

 

Anonymkode: 42760...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Jeg hadde heller ingen smerter da jeg tok overdose. Var bare bevissthet, respirasjon og hjerteslag som ble forstyrret.

Svaret på spørsmålet er nok «nei». Det kommer an på hvilke stoffer man tar overdose av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis overdosen i seg selv, men det kan gi smertefulle konsekvenser. Selv tok jeg noe der tanken var å miste bevisstheten osv. Noe jeg også gjorde, men det involverte å gjøre dumme ting jeg ikke husker før jeg svimte av. Beina kom i klem, jeg fikk akutt nyresvikt både pga. selve medikamentetene og nedbryting av muskler (rabdomyolyse). I tillegg ble den fysiske skaden permanent og smertefull. Lå en god stund på sykehus før nyresvikten ble reversert med dialysebehandlinger - som i seg selv er hardt for kroppen. De visste ikke om de ville klare å reversere det. Jeg hadde faktisk flaks. Men skadene i beina blir jeg aldri kvitt. 

Så do not do it! Jeg vil vel anta at hvor fæl en overdose føles er helt avhengig av hva man tar - noe jeg absolutt ikke ser noen grunn til å gå nærmere inn på.

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror tok mange overdoser og ble pumpet da,men en gang havnet han i koma. Lå i respirator,det så ikke noe særlig godt ut. De sa han ble veldig tørr i munnen av det, og oksygenet var så dårlig at han måtte flytte til et annet sykehus. Når han endelig våknet var han psykotisk og ble lagt inn på psykiatrisk,men han snakket jo om døde folk han hadde møtt så jeg trodde på han. Men da han skulle gå på vannet måtte jeg jo tvile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Det kommer nok Ann på hvilken type medisin man tar og hvordan akuratt din kroppen reagerer på det. Da jeg var innlagt på Psyk så tok jeg overdose på paracet og det var faktisk så vondt at jeg hylgråt under hele behandlingen på sykehuset. Hadde en vennine som også tok overdose på det, men dobbelt så mye som meg. Hun kjente ikke på noe som helst. 

Anonymkode: 8fbaa...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer nok Ann på hvilken type medisin man tar og hvordan akuratt din kroppen reagerer på det. Da jeg var innlagt på Psyk så tok jeg overdose på paracet og det var faktisk så vondt at jeg hylgråt under hele behandlingen på sykehuset. Hadde en vennine som også tok overdose på det, men dobbelt så mye som meg. Hun kjente ikke på noe som helst. 

Anonymkode: 8fbaa...17f

Hvor raskt fikk du behandling for overdosen? Jeg tok en stor overdose paracet (hadde utvilsomt dødd uten behandling ifølge legen), men jeg merket ingenting. 

Jeg har tatt overdoser på stemningsstabiliserende også, og har ikke opplevd smerter, bare blitt utrolig sløv, svimmel, kvalm (mye oppkast), samt hjertepåvirkning, ataksi, problemer med å snakke osv. Bevisstheten har også blitt påvirket i varierende grad. Med andre ord cns-symptomer, symptomer fra mage- tarmsystemet, og hjertepåvirkning. Noe som har vært veldig ubehagelig, men ikke smertefullt. 

Anonymkode: 0043e...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om selve overdosen gjør vondt, avhenger av hva en inntar og hvor mye. Noe annet er at enhver overdose innebærer en betydelig risiko for å pådra seg komplikasjoner som gjør meget vondt -ofte svært lenge evt resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...