Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Gjør en overdose av medikamenter alltid vondt?

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg leste nylig en bok der forfatteren skrev om to av sine selvmordsforsøk, det første tok hun så mange seroquel hun klarte og det andre litium. Hun beskrev at hun våknet til grusomme smerter. Det jeg da lurer på er om en overdose alltid gjør vondt? 

Jeg har et selvmordsforsøk bak meg der jeg tok så mange sobril og imovane jeg hadde, før jeg mistet bevisstheten kan jeg ikke huske å ha kjent at det gjorde vondt, den første tiden etter at jeg våknet fra overdosen husker jeg ingenting av, så jeg vet ikke hvor vondt det eventuelt gjorde. Kommer det an på hvor lang tid det går kanskje? Noen som vet?

 

Anonymkode: 42760...069

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

franklyscarlet

Jeg hadde heller ingen smerter da jeg tok overdose. Var bare bevissthet, respirasjon og hjerteslag som ble forstyrret.

Svaret på spørsmålet er nok «nei». Det kommer an på hvilke stoffer man tar overdose av.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FjellOgDalar

Ikke nødvendigvis overdosen i seg selv, men det kan gi smertefulle konsekvenser. Selv tok jeg noe der tanken var å miste bevisstheten osv. Noe jeg også gjorde, men det involverte å gjøre dumme ting jeg ikke husker før jeg svimte av. Beina kom i klem, jeg fikk akutt nyresvikt både pga. selve medikamentetene og nedbryting av muskler (rabdomyolyse). I tillegg ble den fysiske skaden permanent og smertefull. Lå en god stund på sykehus før nyresvikten ble reversert med dialysebehandlinger - som i seg selv er hardt for kroppen. De visste ikke om de ville klare å reversere det. Jeg hadde faktisk flaks. Men skadene i beina blir jeg aldri kvitt. 

Så do not do it! Jeg vil vel anta at hvor fæl en overdose føles er helt avhengig av hva man tar - noe jeg absolutt ikke ser noen grunn til å gå nærmere inn på.

Edited by FjellOgDalar

Share this post


Link to post
Share on other sites
stjernestøv

Min bror tok mange overdoser og ble pumpet da,men en gang havnet han i koma. Lå i respirator,det så ikke noe særlig godt ut. De sa han ble veldig tørr i munnen av det, og oksygenet var så dårlig at han måtte flytte til et annet sykehus. Når han endelig våknet var han psykotisk og ble lagt inn på psykiatrisk,men han snakket jo om døde folk han hadde møtt så jeg trodde på han. Men da han skulle gå på vannet måtte jeg jo tvile. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lillegutt_80

Uten at jeg vet det ut fra personlig erfaring vil jeg anta at det gjør litt vondt ja. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Det kommer nok Ann på hvilken type medisin man tar og hvordan akuratt din kroppen reagerer på det. Da jeg var innlagt på Psyk så tok jeg overdose på paracet og det var faktisk så vondt at jeg hylgråt under hele behandlingen på sykehuset. Hadde en vennine som også tok overdose på det, men dobbelt så mye som meg. Hun kjente ikke på noe som helst. 

Anonymkode: 8fbaa...17f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer nok Ann på hvilken type medisin man tar og hvordan akuratt din kroppen reagerer på det. Da jeg var innlagt på Psyk så tok jeg overdose på paracet og det var faktisk så vondt at jeg hylgråt under hele behandlingen på sykehuset. Hadde en vennine som også tok overdose på det, men dobbelt så mye som meg. Hun kjente ikke på noe som helst. 

Anonymkode: 8fbaa...17f

Hvor raskt fikk du behandling for overdosen? Jeg tok en stor overdose paracet (hadde utvilsomt dødd uten behandling ifølge legen), men jeg merket ingenting. 

Jeg har tatt overdoser på stemningsstabiliserende også, og har ikke opplevd smerter, bare blitt utrolig sløv, svimmel, kvalm (mye oppkast), samt hjertepåvirkning, ataksi, problemer med å snakke osv. Bevisstheten har også blitt påvirket i varierende grad. Med andre ord cns-symptomer, symptomer fra mage- tarmsystemet, og hjertepåvirkning. Noe som har vært veldig ubehagelig, men ikke smertefullt. 

Anonymkode: 0043e...a9f

Share this post


Link to post
Share on other sites
kupton

Om selve overdosen gjør vondt, avhenger av hva en inntar og hvor mye. Noe annet er at enhver overdose innebærer en betydelig risiko for å pådra seg komplikasjoner som gjør meget vondt -ofte svært lenge evt resten av livet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...