Gå til innhold

Hvorfor ble ikke pakken min "tollet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en elektronikk vare fra en bedrift i Tyskland på "kickstarter" som kostet en del over 350 kroner grensa men ikke veldig dyr vare så snakker om et beskjedent beløp her. Og prisen stod skrevet deklarert riktig utenpå pakken var ikke noe lureri sånn sett. Men jeg fikk bare utlevert pakken jeg ble aldri avkrevd noe "mva" eller "fortollingsgebyr" fra posten, hvorfor det? Er det noe sånn EU greie som har kommet? Var det en glipp? Eller får jeg regning i posten senere ?

Og hva ville du gjort ville du ringt tollvesenet og bedt om å få betalt MVA på en "hundrelapp" til dem, eller ville du latt det være lizzom ?

Kjør debatt !

Anonymkode: 8df4a...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller er prisene på kickstarter inkludert MVA på en eller annen måte for nordmenn som besøker siden?

Anonymkode: 8df4a...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte en elektronikk vare fra en bedrift i Tyskland på "kickstarter" som kostet en del over 350 kroner grensa men ikke veldig dyr vare så snakker om et beskjedent beløp her. Og prisen stod skrevet deklarert riktig utenpå pakken var ikke noe lureri sånn sett. Men jeg fikk bare utlevert pakken jeg ble aldri avkrevd noe "mva" eller "fortollingsgebyr" fra posten, hvorfor det? Er det noe sånn EU greie som har kommet? Var det en glipp? Eller får jeg regning i posten senere ?

Og hva ville du gjort ville du ringt tollvesenet og bedt om å få betalt MVA på en "hundrelapp" til dem, eller ville du latt det være lizzom ?

Kjør debatt !

Anonymkode: 8df4a...b18

Kom pakken med det Kongelige Norske Postverk, eller med bud (UPS etc)?

Anonymkode: 1d23b...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva ville du gjort ville du ringt tollvesenet og bedt om å få betalt MVA på en "hundrelapp" til dem, eller ville du latt det være lizzom ?

Jeg ville selvfølgelig ikke gjort noe. Noe annet skulle tatt seg ut.

Anonymkode: 1d23b...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom pakken med det Kongelige Norske Postverk, eller med bud (UPS etc)?

Anonymkode: 1d23b...c43

Hentet pakken hos Posten Norge AS de kalte det "rekommandert/verdisending" så jeg måtte gå til dem for å få pakken fikk den ikke i postkassen bare fikk en lapp

Fra tyskland ble den sendt med "Deutche Post"  "Recommande Priority Prioritaire"  "Luftpost" "Brief International "

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville selvfølgelig ikke gjort noe. Noe annet skulle tatt seg ut.

Anonymkode: 1d23b...c43

Nei gidder vel ikke styre med det får satse på at det var inkludert i kjøpsprisen, vel :ph34r: 

Anonymkode: 8df4a...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hentet pakken hos Posten Norge AS de kalte det "rekommandert/verdisending" så jeg måtte gå til dem for å få pakken fikk den ikke i postkassen bare fikk en lapp

Posten krever alltid betaling av moms og gebyr før de leverer ut pakken. Så da har du enten vært "heldig", eller så var norsk moms inkludert i prisen (men det tviler jeg på: https://www.digi.no/artikler/donerer-du-pa-kickstarter-da-risikerer-du-moms-smell-i-etterkant/320709).

Man får nesten se hva som skjer.

Anonymkode: 1d23b...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kontaktet posten etter å ha mottatt en klokke som var under-momset. Fikk beskjed om att det kunne de ikke gjøre noe med, så lenge selger hadde skrevet det han skrev.

 

Ellers har jeg mottatt mange pakker som har sklidd igjennom uten moms. Blitt mer oppmerksom på det nå en før. 

Anonymkode: fcf39...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...