Gå til innhold

Tillitsvalgt...


Gjest

Anbefalte innlegg

Har fått spørsmål om jeg vil være tillitsvalgt på jobb. Men jeg føler meg ikke sterk nok til det, så jeg har egentlig takket nei, men jeg sa jeg skulle tenke på det.

Ingen på jobb vet at jeg sliter med mitt og ikke er så sterk. Føler egentlig ikke at jeg passer til det pga psyken. Har jo også fått spørsmål om å være leder, men takket nei til det også. 

Noen som har noen tanker rundt dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at du relativt ofte beskriver at du føler deg veldig presset psykisk, og at det kanskje kan være greit å være opptatt av hvordan du selv kan få det bedre, mer enn å gå for ytterligere utfordringer akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tenker at du relativt ofte beskriver at du føler deg veldig presset psykisk, og at det kanskje kan være greit å være opptatt av hvordan du selv kan få det bedre, mer enn å gå for ytterligere utfordringer akkurat nå. 

Jeg tenker det samme selv. Først få orden på meg selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, MxxM skrev:

Har fått spørsmål om jeg vil være tillitsvalgt på jobb. Men jeg føler meg ikke sterk nok til det, så jeg har egentlig takket nei, men jeg sa jeg skulle tenke på det.

Ingen på jobb vet at jeg sliter med mitt og ikke er så sterk. Føler egentlig ikke at jeg passer til det pga psyken. Har jo også fått spørsmål om å være leder, men takket nei til det også. 

Noen som har noen tanker rundt dette? 

Jeg synes førsteprioritet må være deg og det å få det bedre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MxxM skrev:

Jeg tenker det samme selv. Først få orden på meg selv :) 

Ikke nødvendigvis mer "orden", men kanskje mer vennligsinnet selv-ivaretakelse:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er lurt å si nei. Slike verv kan være veldig interessante og lærerike men de kan også brått snu til å bli en belastning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yellow ledbetter
18 timer siden, Soletti skrev:

Jeg tenker det er lurt å si nei. Slike verv kan være veldig interessante og lærerike men de kan også brått snu til å bli en belastning. 

Enig. Jeg har også påtatt meg for mange verv som bare har slitt meg ut. Eller meldt meg på faste fritidsaktiviteter som også ble stress i lengden, men der jeg av ulike grunner ikke bare kunne droppe ut når det passet meg.

Jeg tenker at jobb er første prioritet, og familien, så klart. Utover det vil jeg ikke forplikte meg til noe fast. Bare å vite at jeg må er et stressmoment i seg selv, og det er som sagt ikke så enkelt å komme seg ut av ting når en først har sagt ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Enig. Jeg har også påtatt meg for mange verv som bare har slitt meg ut. Eller meldt meg på faste fritidsaktiviteter som også ble stress i lengden, men der jeg av ulike grunner ikke bare kunne droppe ut når det passet meg.

Jeg tenker at jobb er første prioritet, og familien, så klart. Utover det vil jeg ikke forplikte meg til noe fast. Bare å vite at jeg må er et stressmoment i seg selv, og det er som sagt ikke så enkelt å komme seg ut av ting når en først har sagt ja. 

Sånn må det være. Jeg har erfart at de gangene jeg får slike verv er det en grunn til det, ingen andre vil og det er alltid masse bråk (helst en vanskelig person som ingen klarer av). Jeg blir sett på som sterk og full av ressurser,- men det er jo bare utenpå. 

Nei. Hobby skal være påfyll i hverdagen og verv skal være lærerikt uten at man ødelegger seg selv. 

6 timer siden, MxxM skrev:

Takk for svarene. 

Jeg har bestemt meg for å takke nei. 

Men jeg føler meg beæret over å ha blitt spurt. 

Ta med deg æren, den er fortjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Soletti skrev:

Sånn må det være. Jeg har erfart at de gangene jeg får slike verv er det en grunn til det, ingen andre vil og det er alltid masse bråk (helst en vanskelig person som ingen klarer av). Jeg blir sett på som sterk og full av ressurser,- men det er jo bare utenpå. 

Nei. Hobby skal være påfyll i hverdagen og verv skal være lærerikt uten at man ødelegger seg selv. 

Ta med deg æren, den er fortjent. 

Prøver å bruke det på veien mot bedre selvtilit og selvbilde. Det er iallefall slik jeg velger å tolke det, og det funker faktisk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...