Gå til innhold

Synes dere det er "Kaldt og Kusli" nå om dagen?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Husker min gamle mor ofte sa at " hun frøs inntil "hjerteroten". Skjønner litt mer av hva hun mente tror jeg. Fryser liksom på innsiden av kroppen. Hjelper ikke å ta på ekstra genser.

Man må tenke selv hvordan mange må ha det i dag med alt som skjer i verden. Man må tenke selv hvordan man mange ganger kunne brukt tid og ressurser på annen måte sikkert.

Kanskje på tide å høre værmeldingen om det lenge er til vår og sommer så man igjen kan klage på altfor varmt vær.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns godt det kunne vært kaldere nå i januar. Det er snø, og det går an å gå på ski, så skal ikke klage for mye. Men plutselig er vinteren over, og jeg syns ikke jeg har fått ordentlig vinterfølelse enda. Føles mer som det er mars, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo når man ser på det grønne og plenenene spesielt kan jeg være enig.

Det er kanskje bare det at " kulda slår inn" og at det er " huskaldt" . Jeg mener at det virker eller oppleves av enkelte av oss kaldere enn det faktisk er for andre igjen eller på gradestokken på mobilen sitt værkart. 

 Merkelig med sånne gamle uttrykk ofte om fenomen som er vanskelig å måle i folks bevissthet. Man kan spørre seg selv om "hvor de tok det fra "disse gamle språkrøkterene. Litt fint også.

Anonymkode: 5e29a...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Nå pakker jeg meg under dyna. Godt jeg har sluttet å kjøpe lørdagsaviser. Ikke fordi jeg ikke kan lese men da slipper jeg å tenke på det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 minutter siden, Maggie55 skrev:

Nå pakker jeg meg under dyna. Godt jeg har sluttet å kjøpe lørdagsaviser. Ikke fordi jeg ikke kan lese men da slipper jeg å tenke på det.. 

God natt og sov godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her  er  det  kaldt  og  kusli,  Kal,  me'  snø  og  sno  frå  nol,

men  langt  i  sør  fins  varme  land  me'  palmesus  og  sol.

Der  skulle  vi  ha  vøri,  Kal,  vi  skulle  reist  i  fjol,

 der  skulle  vi  ha  vøri,  Kal,  vi  skulle  reist  i  fjol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo når man ser på det grønne og plenenene spesielt kan jeg være enig.

Det er kanskje bare det at " kulda slår inn" og at det er " huskaldt" . Jeg mener at det virker eller oppleves av enkelte av oss kaldere enn det faktisk er for andre igjen eller på gradestokken på mobilen sitt værkart. 

 Merkelig med sånne gamle uttrykk ofte om fenomen som er vanskelig å måle i folks bevissthet. Man kan spørre seg selv om "hvor de tok det fra "disse gamle språkrøkterene. Litt fint også.

Anonymkode: 5e29a...ae0

Her er det gjerne huskaldt i oktober. Da fyrer jeg litt mer i ovnen. Men så blir det liksom ikke noe kaldere inne, ikke før det blir -15 til -20 ute ihvertfall, og det skjer ikke så ofte her lenger. Men jeg er flink til å kle meg godt da. Flere lag med ull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på nord-vestlandet er været helt dass 

det er kaldt, så blir det mildt og begynner å regne om en annen. 

Ikke rart at folk blir syke slik været slår om

Endret av lillegutt_80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kuser er vanligvis varme, tror jeg.. Så varmt og kuse-lig (lik) passer bedre 😂

Anonymkode: ff53b...308

Kan ikke for det, men lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...