Gå til innhold

Ingen blødning etter Primolut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) 

Har brukt Primolut 3stk x 10 dgr for å fremkalle bortfallsblødning.

Ingen blødning har kommet enda, sist kom den  2 dager etter endt kur.

Starta med Primolut 26.desember 2018, på syklusdag 15. Er i dag på syklusdag 32.

Hadde EL den dagen jeg startet med Primolut (el-smerter!! og fikk pos. el. test.)

Hvorfor kommer ikke blødning? Dette var rart...

Tilleggsinformasjon: • 27,5 år • pcos • skal i gang med nytt ivf-forsøk • sykluslengde ca ca 40-45 dager • Ikke gravid •

Anonymkode: ec7af...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det ikke kommer blødning etter avsluttet gestagen-kur (med Provera eller Primolut), så kan det enten skyldes at østrogennivået i kroppen er for lavt eller graviditet.

Du kan ikke stole på eggløsningstester når du har PCOS.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk. Når kan ‘mens’ komme da da tro? Til «vanlig» tid eller kan det klusse slik at den kommer enda senere? Er det noe mer jeg kan gjøre for å få den nå utenom å vente? Piller, hormoner, hvasomhelst.

Har tatt blodprøve for å sjekke (tidligere altså), og jeg hadde iallfall eggløsning med påfølgende mens 16 dager etter.. Men det kan kanskje være tilfeldig at det var sånn syklusen jeg testet meg og ikke hver gang jeg har det? Når jeg har fått positiv test har iallfall mens kommet etter cirka 16 dager.. Har negativ el-test resten av syklusen... 

Endret av ludo28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

OK, da har du sannsynligvis eggløsning. Det er ikke mulig å si noe om når du får menstruasjon, men ta en graviditetstest en gang i uken og hør med IVF-avdelingen om videre opplegg.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...