Gå til innhold

Nyresvikt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Har så ofte vondt nederst i ryggen, det er vel der nyrene er? Hvordan ellers vil jeg merke det om det er noe galt med nyrene?

https://veientilhelse.no/8-viktige-tegn-pa-nyreproblemer/

Det er svært mange andre årsaker til ryggsmerter enn nyreproblemer. Faren min trodde han hadde ryggproblemer da han egentlig hadde nyrestein og andre nyreplager, men han var i 90-årene og vant med at ryggen kunne være vond. Han fikk andre sykdomstegn som feber og dårlig allmenntilstand etter hvert.

Som de andre har svart - nyresvikt eller noe annet akutt har du helt sikkert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, frosken skrev:

Du har ikke symptomer som gjør det nærliggende å tro at du har nyresykdom. Hvis det er lenge siden du har vært hos fastlegen, så kan du be om en time for å utelukke sykdom. Stort sett hver gang du tar blodprøver, så sjekkes det at nyrene dine fungerer. 

Smerter nederst i ryggen kommer ofte fra litt ømme ryggmuskler. 

Ok. Det er godt å høre. Skal be om blodprøver. 

Skikkelig gale var det da jeg hadde shoppet med datteren min, stod og gikk i to timer. Da klarte jeg ikke sitte, måtte bare legge meg ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Så da kan det være noe med nyrene likevel?

Rent teoretisk så kan vi alle ha en haug med sykdommer, inklusive nyresykdom. Realistisk sett så er vi stort sett friske så sant vi ikke har symptomer på sykdom. 

Du har sjelden symptomer på somatisk sykdom, men du får alltid betydelig sykdomsangst når du ikke er godt medisinert mot din psykiske lidelse. I slike faser pleier du å tro at du er alvorlig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, frosken skrev:

Rent teoretisk så kan vi alle ha en haug med sykdommer, inklusive nyresykdom. Realistisk sett så er vi stort sett friske så sant vi ikke har symptomer på sykdom. 

Du har sjelden symptomer på somatisk sykdom, men du får alltid betydelig sykdomsangst når du ikke er godt medisinert mot din psykiske lidelse. I slike faser pleier du å tro at du er alvorlig syk.

Ja vi kan vel alle ha sykdommer,jeg har ofte trodd jeg har sykdommer. Føler jeg får masse rare fysiske symptomer så det kan være hva som helst i grunn. 

Ja du har vel rett i det,jeg er jo ikke medisinert mot min psykiske sykdom nå eller mot evnene mine. Da blir jeg mer sårbar og tror det verste. Sliter for tiden,det må jeg ta på egen kappe. Må stå i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Så da kan det være noe med nyrene likevel?

Nei, ryggsmertene skyldes ikke problemer med nyrene. Utover det, kan jeg ikke si noe om din helsetilstand. Men mest sannsynlig er du helt frisk i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trine skrev:

Nei, ryggsmertene skyldes ikke problemer med nyrene. Utover det, kan jeg ikke si noe om din helsetilstand. Men mest sannsynlig er du helt frisk i kroppen.

Ok. Føler meg ikke frisk akkurat. Men det har jeg jo aldri gjort ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blod i urin om morgen spesielt og mistenket det samme som deg. Hoftene mine låser seg i korsryggen bare jeg har gått noe hundre meter. Men det er mindre enn et år siden jeg tok helt normale blodprøver.

Anonymkode: d828a...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blod i urin om morgen spesielt og mistenket det samme som deg. Hoftene mine låser seg i korsryggen bare jeg har gått noe hundre meter. Men det er mindre enn et år siden jeg tok helt normale blodprøver.

Anonymkode: d828a...dc8

Det kan ihvertfall ikke være psykisk når du har blod i urinen, det må jo videre utredes? Jeg ringer og får meg en time i morgen,er jo sikkert ventetid også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blod i urin om morgen spesielt og mistenket det samme som deg. Hoftene mine låser seg i korsryggen bare jeg har gått noe hundre meter. Men det er mindre enn et år siden jeg tok helt normale blodprøver.

Anonymkode: d828a...dc8

Kanskje du har pådratt deg nyrestein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk time hos lege i dag, skal spør om jeg kan ta noen blodprøver for å sjekke om jeg er frisk. Føler meg jo ikke bra, men det er vanskelig å si om det er psykisk eller fysisk. Det går jo utover kroppen og, det gjør det alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen trodde ikke det var noe med nyrene men med musklene,men tok urinprøve og en haug med blodprøver. Får se nå da om det er noe galt, han trodde ikke det var noe galt. Så fikk jeg piller for magen/magesyre. Vil ikke svelge slangen, virket som han forstod det godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg er livredd nå for hva de blodprøvene kan avsløre, føler meg ikke bra :( 

Du er alltid bekymret i slike situasjoner, men nå tar det ikke mange dager før du har fått avklart om noe blodprøvene viser noe som gir grunn til bekymring eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, frosken skrev:

Du er alltid bekymret i slike situasjoner, men nå tar det ikke mange dager før du har fått avklart om noe blodprøvene viser noe som gir grunn til bekymring eller ikke. 

Ja det er jo sant, får prøve å ta det som en mann. Vil bare ikke ha kreft,men hvem vil vel det. Det kan ramme hvem som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...