Gå til innhold

Blir du lett syk av mat eller spesielle matsorter?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Maggie55 skrev:

Synes du der er så lett å få i seg ting man ikke tåler i dag? Eller har det eventuelt med sykdom å gjøre?

Folk spiser vel ikke ting de vet de ikke tåler? Jeg tåler alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Maggie55 skrev:

Synes du der er så lett å få i seg ting man ikke tåler i dag? Eller har det eventuelt med sykdom å gjøre?

Tåler ikke for mye melk.

Anonymkode: 32bd0...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Melk går så langt bra for meg. Jeg tar risgrøtpose fra jul i dag og ser frem til det. Noen twist til dessert vanker det nok også. Har alltid et par stor poser twist liggende om det skulle stikke innom noen uventede gjester. Man vet aldri hva hende kan.

Men jeg høre så mange( 50 +) snakke om at de reagerer på ulik mat. Men noe skal man jo snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg spiser selv om jeg ofte får vondt i hodet og  skal bestille time hos legen idtedet for å " henge her" og syte og klage. I dag tok jeg full dose medisin.Men jeg har et stort hakk i panna jeg ikke husker helt om falt eller om det bare er den store påkjenningen da mine foreldre falt fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Tusen takk for svar fra dere" faste travere." Det har vært en del vanskelige episoder i livet omkring mat. Vanskelige personer også. Personer som ikke passet sammen. Det er mye sosialt omkring mat. Kanskje derfor man tviholder på maten og kaffen og alt det der.

Må være fint å ikke reagere på noe.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler det meste. Men merker at kroppen min liker aller best typisk middelhavskosthold med ferske råvarer, mye grønnsaker og fisk

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare alkohol jeg ikke tåler. Man kan vel neppe kalle det allergi ;). Tar gjerne en alkoholfri øl nå og da. Ellers spiser jeg alt jeg liker, og det er som regel det meste. Kunne aldri vært vegetarianer på fulltid, må som et minstekrav ha fisk - hvis ikke føler jeg meg ikke bra. Noen ganger kan jeg bli uvel etter å ha spist veldig feit mat, men det tror jeg ikke er så uvanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Maggie55 skrev:

Synes du der er så lett å få i seg ting man ikke tåler i dag? Eller har det eventuelt med sykdom å gjøre?

Jeg tåler alt tror jeg. Hadde  en periode der jeg ikke tålte torskefisker (torsk, sei, lyr, hyse etc), men det gikk heldigvis over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 15.01, Maggie55 skrev:

Synes du der er så lett å få i seg ting man ikke tåler i dag? Eller har det eventuelt med sykdom å gjøre?

Jeg har en intoleranse, men syns den er lett å leve med. Da den ble avdekket for snart 20 år siden var erstatningsprodukter dyre og utilgjengelige, men nå fører alle butikker et utvalg erstatningsprodukter, og de fleste restauranter merker menyene med ingredienser. Jeg greier faktisk ikke å skjønne at det skal være så vanskelig å leve med allergier og intoleranser i dag, om de ikke er superekstreme og potensielt dødelige vel og merke. Jeg syns mange lager mye unødig styr rundt mat, og lurer på om de e g e n t l i g er ute etter litt oppmerksomhet... :P  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg spyr når jeg spiser banan. Synd fordi det er er en god frukt, jeg liker banan. Men de 3 siste gangene jeg spiste banan så kom det rett opp. Og jeg spyr sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Har hørt om dødelige allergier både hva gjelder nøtter og vepsestikk ja. Det er noe annet helt enig. Men jeg har også lest en del litteratur som tyder på at alle tåler ikke like bra mat som er veldig alminnelig kost i de fleste sammenhenger i butikker og i samfunnet ellers. Men jeg synes det virker veldig arbeidskrevende og ikke minstt tidkrevende å begynne med alternative dietter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Maggie55 skrev:

Men jeg har også lest en del litteratur som tyder på at alle tåler ikke like bra mat som er veldig alminnelig kost i de fleste sammenhenger i butikker og i samfunnet ellers. Men jeg synes det virker veldig arbeidskrevende og ikke minstt tidkrevende å begynne med alternative dietter.

Ja alle tåler ikke alt like godt, men da må man bare forholde seg til det, og passe på at en ikke spiser det man ikke tåler tenker jeg. Det er ikke noe å lage noe nummer ut av :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ja det er bare å finne ut av ting. Tusen takk for svar. 😊Det er så mange " handsker" å ta opp i vår tid som kan være viktigere å ta tak i mener også jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kayia skrev:

Ja alle tåler ikke alt like godt, men da må man bare forholde seg til det, og passe på at en ikke spiser det man ikke tåler tenker jeg. Det er ikke noe å lage noe nummer ut av :) 

Du har de som lager et nummer ut av det, og så har du de som ikke lager et nummer ut av intoleransen/selvvalgt kostholdet sitt ved å ta med seg egen mat når de blir bedt på middag... (snakker ikke om cøliaki). 

Jeg er ufattelig lei av kostholdsdiskusjoner og informasjon om hva folk spiser og ikke og begrunnelsen for det. Bare spis og hold kjeft! 

Anonymkode: 309c6...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...