Gå til innhold

Dødsønske og ekstremt glad for at jeg lever på samme tid. Hva feiler det meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske at jeg var død (har selvmordstanker) og er ekstremt glad for at jeg lever på samme tid. Hva feiler det meg?

Anonymkode: bbb47...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, kupton skrev:

Bortsett fra denne uken, så hadde du det bra og var i normal funksjon?

Ja.

Anonymkode: bbb47...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, kupton skrev:

Og ingenting har skjedd som kan forklare dødsønsket?

Nei.

Anonymkode: bbb47...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, kupton skrev:

Kan det rett og slett være en "fiks idè"?

Hva mener du med det?

Anonymkode: bbb47...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambivalens? En tankekonflikt i alle fall. Livet er kanskje så tøft å bære at man ikke ser enden på det, men samtidig kan man innerst inne vite at det finnes grunner til å like livet litt og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en del av deg har et livsønske. Hvorfor ikke pleie det og la det vokse seg sterkt og friskt og fortrenge de andre negative tanker. Nå kommer snar våren og muligheter for å ta turer ut eller sette i gang med spennende vedlikeholdsprosjekter i  hjemmet hvis man har mulighet til det eller ta opp telefonen og ringe familie eller venner og foreslå et kafebesøk eller en tur på brygga for å spise reker.

Har du noen du kan snakke med om det tunge negative som du sliter med? Hvorfor ikke spørre om fastlegen har mulighet til å gi deg en henvisning i systemet eller en sykemelding om du føler dette er hva som trengs.

 

Anonymkode: 99278...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...