Gå til innhold

Tåler du at andre har det bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I min ugdomstid husker jeg min mor fikk besøk av sin noe yngre søster og hennes samboer. De jobbet begge samme sted og ankom  en kjempestor lastebil som fylte opp hele gata. De var inne i en veldig god tid Tror jeg dengang og det var en sann fest å få besøk . Mine egne jevnaldrende venner så med mye misbiligelse på De to og deres lykke. 

Hvordan er sånne ting i dag? Hva unner vi hverandre i dag?

Anonymkode: 45fe5...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min ugdomstid husker jeg min mor fikk besøk av sin noe yngre søster og hennes samboer. De jobbet begge samme sted og ankom  en kjempestor lastebil som fylte opp hele gata. De var inne i en veldig god tid Tror jeg dengang og det var en sann fest å få besøk . Mine egne jevnaldrende venner så med mye misbiligelse på De to og deres lykke. 

Hvordan er sånne ting i dag? Hva unner vi hverandre i dag?

Anonymkode: 45fe5...f82

Selvfølgelig - det er da flott at andre har det bra?! Selvfølgelig kan jeg ønske meg noe andre har, men ikke på den måten at jeg tenker at de ikke fortjener det, men det gjør jeg liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler absolutt at andre har det bra, jeg har det jo bra selv også.

Jeg kan likevel reagere (innvendig) på skryt og overdreven framvisning av egen lykke, som (typisk tidligere) i de mest parodiske julebrevene og (typisk nå) blogg- og facebook-innleggene. Det er ikke pga. misunnelse, men fordi jeg reagerer på "se på meg, hvor fantastisk jeg har det og er"-formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, laban skrev:

Jeg tåler absolutt at andre har det bra, jeg har det jo bra selv også.

Jeg kan likevel reagere (innvendig) på skryt og overdreven framvisning av egen lykke, som (typisk tidligere) i de mest parodiske julebrevene og (typisk nå) blogg- og facebook-innleggene. Det er ikke pga. misunnelse, men fordi jeg reagerer på "se på meg, hvor fantastisk jeg har det og er"-formen.

Enig. Enkelte mangler all dannelse i sin frustrasjon.

Anonymkode: 45fe5...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg  har inntrykk av at mennesker av i dag i mindre grad kjenner ordet frustrert. Bare godt kanskje?

Anonymkode: 45fe5...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, laban skrev:

Jeg kan likevel reagere (innvendig) på skryt og overdreven framvisning av egen lykke, som (typisk tidligere) i de mest parodiske julebrevene og (typisk nå) blogg- og facebook-innleggene. Det er ikke pga. misunnelse, men fordi jeg reagerer på "se på meg, hvor fantastisk jeg har det og er"-formen.

Jeg tenker alltid at bloggere og influencers egentlig ikke er så lykkelige, snarere tvert om, når de må fikse og style både seg selv og livet sitt så masse for å få det til å se bra ut.Jeg syns egentlig litt synd på dem, og greier ikke tro annet enn at de ikke føler på en tomhe ift livet de levert. Jeg tror dessuten det ganske snart kommer historier om dårlig selvbilde og selvtillit, akkurat slik glamourmodellene kom med for ti år siden. Én etter én fortalte de ganske så triste historier om mobbing, overgrep eller misbruk, og at dette hadde fått dem til å føle at de ikke var bra nok uten silikon og fillers her og de,r og om behovet for plettfrie ansikt, kropper og liv for å dekke over dette. 

Julebrevene må jeg innrømme at jeg savner - stor (endog ufrivillig) humor! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ja, jeg blir glad når andre har det bra, og opplever at folk blir glade når jeg har det bra.

Jeg tror ikke ren misunnelse er så vanlig.

Folk (inkludert meg selv) reagerer på urettferdighet. F.eks at en kollega på samme nivå får masse ufortjent skryt og lønnspålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry ass, men jeg har opplevd så mye smålighet og sjalusi når man har det bra, eller rettere sagt får det bedre. Vær raus! 

Anonymkode: d931b...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kayia skrev:

Jeg tenker alltid at bloggere og influencers egentlig ikke er så lykkelige, snarere tvert om, når de må fikse og style både seg selv og livet sitt så masse for å få det til å se bra ut.Jeg syns egentlig litt synd på dem, og greier ikke tro annet enn at de ikke føler på en tomhe ift livet de levert. Jeg tror dessuten det ganske snart kommer historier om dårlig selvbilde og selvtillit, akkurat slik glamourmodellene kom med for ti år siden. Én etter én fortalte de ganske så triste historier om mobbing, overgrep eller misbruk, og at dette hadde fått dem til å føle at de ikke var bra nok uten silikon og fillers her og de,r og om behovet for plettfrie ansikt, kropper og liv for å dekke over dette. 

Julebrevene må jeg innrømme at jeg savner - stor (endog ufrivillig) humor! :D 

Enkelte mennesker må være noe helt eget ja.

Anonymkode: 45fe5...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry ass, men jeg har opplevd så mye smålighet og sjalusi når man har det bra, eller rettere sagt får det bedre. Vær raus! 

Anonymkode: d931b...8cb

Det kan ikke være like lett for alle i dag.  Kanskje det er misforstått moral.

Anonymkode: 45fe5...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler at andre har det bra. Heldigvis har jeg ikke så mange skrytere på facebook, for der må jeg si meg enig med laban, overdreven skryt og fremvising av egen lykke, reagerer jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...