Gå til innhold

Sykt vond pupp


aneliss

Anbefalte innlegg

Hei damer, kanskje noen som hadde det slik.

Jeg fikk mens og det ene brystet ble tung og hard og gjør sykt vondt. Jeg kan ikke løfte armen nesten. Jeg var og sjekket brystene sist i sommer og der fant de flere cyster og fibroadenom som er ufarlig. Saken er at det er det friske brystet med minst cyster som gjør vondt nå. Det er svulmet opp. Hva kan man gjøre for å demper smerter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, aneliss skrev:

Hei damer, kanskje noen som hadde det slik.

Jeg fikk mens og det ene brystet ble tung og hard og gjør sykt vondt. Jeg kan ikke løfte armen nesten. Jeg var og sjekket brystene sist i sommer og der fant de flere cyster og fibroadenom som er ufarlig. Saken er at det er det friske brystet med minst cyster som gjør vondt nå. Det er svulmet opp. Hva kan man gjøre for å demper smerter? 

Jeg hadde mye vondt i den ene puppen, og jeg hadde en fibroadenom der. Det kjentes litt ut som tannverk i puppen, pluss at jeg plutselig kunne få sånne skape stikk der. Jeg bestemte meg for å operere den ut, selv om den ikke var farlig. Da forsvant også smertene :) Har aldri angret på operasjonen. Fikk et lite arr, men det bryr jeg meg ikke om.

Anonymkode: 423e3...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Nå er det ikke gynekologers ekspertområde, men kirurger. Brystet kan vurderes ved ultralyd eller mammografi. Det eneste jeg kan anbefale er en kraftig støttende BH. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde mye vondt i den ene puppen, og jeg hadde en fibroadenom der. Det kjentes litt ut som tannverk i puppen, pluss at jeg plutselig kunne få sånne skape stikk der. Jeg bestemte meg for å operere den ut, selv om den ikke var farlig. Da forsvant også smertene :) Har aldri angret på operasjonen. Fikk et lite arr, men det bryr jeg meg ikke om.

Anonymkode: 423e3...baf

Problemet er at det er friske puppen uten fibroadenom som gjør vondt. kanskje må dra til UL om det ikke gir seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Mette Moen, Gynekolog said:

Nå er det ikke gynekologers ekspertområde, men kirurger. Brystet kan vurderes ved ultralyd eller mammografi. Det eneste jeg kan anbefale er en kraftig støttende BH. Vennlig hilsen Mette

Beklager, var i tvil hvor jeg skulle poste dette. Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hekt OK. I mange andre land er brystets sykdommer en del av gynekologien, men ikke i Skandinavia. Det kunne du ikke vite. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...