Gå til innhold

Kutpon hvorfor før jeg disse tankene plutselig?

Anbefalte innlegg

Innimellom bare kommer det opp i hodet "jeg skal drepe alle". Det er samme setningen hver gang og jeg har fått det i noen år nå. Noen ganger kommer det kanskje ut av det blå, mens andre ganger er jeg sint fra før av. 

Hvorfor kommer det sånn kupton? Er det tvangstanker? Eller er det mine egne tanker?

Anonymkode: ae44c...0f6

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

En hjerne produserer utrolig mye sprøyt. Mennesker uten tvangslidelse, registrerer knapt slike tanker, mens folk med angstlidelsen OCD tror dette er farlig. Når man blir redd en tanke, blir hjernen satt på alerten, og da finner man flere slike tanker, også er en vond spiral i gang. Derfor er det lurt å bruke kognitive teknikker, dvs lære seg til å ikke kjempe mot slike tanker, de er bare tull.

8 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

En hjerne produserer utrolig mye sprøyt. Mennesker uten tvangslidelse, registrerer knapt slike tanker, mens folk med angstlidelsen OCD tror dette er farlig. Når man blir redd en tanke, blir hjernen satt på alerten, og da finner man flere slike tanker, også er en vond spiral i gang. Derfor er det lurt å bruke kognitive teknikker, dvs lære seg til å ikke kjempe mot slike tanker, de er bare tull.

Ja likt tiltrekker likt, det er sant. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...