Gå til innhold

Ringte fra sykehuset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Var hos legen min for noen dager siden ifm min sønns lave vekt. Hun kikket på ham og støttet meg i at hun synes han burde få litt hjelp med kostholdet. Han liker omtrent ikke mat. Hun sendte derfor en henvisning til sykehuset/ poliklinikk. De ringte meg allerede i dag og ville ha ham innlagt  foutredning. Jeg ble så satt ut at jeg bare noterte meg dato og klokkeslett, men kjenner jeg er bekymret ettersom de ringte og ikke sende innkallelse i posten. Er dette normalt, at de ringer i stedet? Vet jeg kan ringe i morgen og høre, men jeg er litt nervøs. 

Hva tenker dere??

Anonymkode: 12519...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, MxxM skrev:

Er timen nå i nærmeste fremtid? 

Er det forresten noen som har vært innlagt her pga lav vekt. Hva er prosedyren ved en innleggelse? Det er ikke snakk om at han vil være tynn, bare at han ikke klarer å spise så mye. 

Anonymkode: 12519...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

2 dager til

Anonymkode: 12519...12f

Ok. Det er normalt at de ringer når det er så kort varsel - kanskje har de fått inn en avbestilling, og så fikk dere timen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MxxM skrev:

Ok. Det er normalt at de ringer når det er så kort varsel - kanskje har de fått inn en avbestilling, og så fikk dere timen :) 

Håper det, og ikke at det er såå kristisk. Synes det er rart at de for så lite informasjon, sev pr tlf. Folk, som meg, kan jo bli bekymret.

takk for svar😊😊

Anonymkode: 12519...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, oi, så mye skrivefeil det ble. Det jeg prøvde å si var at de kunne gitt litt mer informasjon:)

Anonymkode: 12519...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper det, og ikke at det er såå kristisk. Synes det er rart at de for så lite informasjon, sev pr tlf. Folk, som meg, kan jo bli bekymret.

takk for svar😊😊

Anonymkode: 12519...12f

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Var hos legen min for noen dager siden ifm min sønns lave vekt. Hun kikket på ham og støttet meg i at hun synes han burde få litt hjelp med kostholdet. Han liker omtrent ikke mat. Hun sendte derfor en henvisning til sykehuset/ poliklinikk. De ringte meg allerede i dag og ville ha ham innlagt  foutredning. Jeg ble så satt ut at jeg bare noterte meg dato og klokkeslett, men kjenner jeg er bekymret ettersom de ringte og ikke sende innkallelse i posten. Er dette normalt, at de ringer i stedet? Vet jeg kan ringe i morgen og høre, men jeg er litt nervøs. 

Hva tenker dere??

Anonymkode: 12519...12f

Hvor lav BMI har han? Hvis den er svært lav, så kan det være grunnen til at de reagerer raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett dette også. Vanligvis krangler folk pga lang ventetid for behandling. Nå er det et problem at ventetiden er kort.

En kan ikke sende brev om timen er om to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, kupton skrev:

Nå har jeg sett dette også. Vanligvis krangler folk pga lang ventetid for behandling. Nå er det et problem at ventetiden er kort.

En kan ikke sende brev om timen er om to dager.

Da var det jeg som ordla meg dårlig. Poenget her var ikke at jeg var misfornøyd med rask respons, jeg er overlykkelig for det! Jeg bare ble nervøs for at det skjedde så fort, og om det var veldig kritisk nettopp pga. denne raske responsen. Så for meg et brev i posten om en måneds tid med litt praktisk informasjon. Her var det:» dere har time nå på ...., snakkes da», omtrent. Men herlighet, ingenting er bedre enn det, fikk bare litt høy puls!

Anonymkode: 12519...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, frosken skrev:

Hvor lav BMI har han? Hvis den er svært lav, så kan det være grunnen til at de reagerer raskt. 

Han er 161 og 34 kg. Har gått til lege og helsesøster i årevis med min bekymring. Etter tips her inne var jeg noe mer bestemt med legen denne gangen. Hun har sikkert sendt en god søknad.

Anonymkode: 12519...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er 161 og 34 kg. Har gått til lege og helsesøster i årevis med min bekymring. Etter tips her inne var jeg noe mer bestemt med legen denne gangen. Hun har sikkert sendt en god søknad.

Anonymkode: 12519...12f

Så godt at han nå blir grundig undersøkt. Skjønner godt at du "mistet mål og mæle" når ting plutselig skjedde så fort etter at du har fortalt om din bekymring for ham til helsevesenet i lang tid.

Lykke til på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er 161 og 34 kg. Har gått til lege og helsesøster i årevis med min bekymring. Etter tips her inne var jeg noe mer bestemt med legen denne gangen. Hun har sikkert sendt en god søknad.

Anonymkode: 12519...12f

Jeg tipper at sykehuset reagerer på at han har BMI på 13, og at de derfor tenker at det er viktig raskt å utelukke at han har en farlig lav vekt og motvirke at vekten synker ytterligere. 

Lykke til med undersøkelsen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, påskelilje skrev:

Så godt at han nå blir grundig undersøkt. Skjønner godt at du "mistet mål og mæle" når ting plutselig skjedde så fort etter at du har fortalt om din bekymring for ham til helsevesenet i lang tid.

Lykke til på sykehuset!

Tusen takk!

Anonymkode: 12519...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tipper at sykehuset reagerer på at han har BMI på 13, og at de derfor tenker at det er viktig raskt å utelukke at han har en farlig lav vekt og motvirke at vekten synker ytterligere. 

Lykke til med undersøkelsen:-)

Tusen takk!

Anonymkode: 12519...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk!

Anonymkode: 12519...12f

Fortell gjerne hvordan det går med gutten din 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2019 den 20.16, påskelilje skrev:

Fortell gjerne hvordan det går med gutten din 😊

Han ble innlagt og blir nå godt ivaretatt. Selv er han rasende på meg, men det skal jeg stå i. Jammen er jeg glad for at jeg ikke ga meg til tross for at helsesøster ved skolen klistret en ‘post it lapp’ til vekstskjemaet med en KMI på 13 med at» h*n kunne måles igjen neste skoleår viss ønskelig.

takk for gode råd her inne!

Anonymkode: 12519...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ble innlagt og blir nå godt ivaretatt. Selv er han rasende på meg, men det skal jeg stå i. Jammen er jeg glad for at jeg ikke ga meg til tross for at helsesøster ved skolen klistret en ‘post it lapp’ til vekstskjemaet med en KMI på 13 med at» h*n kunne måles igjen neste skoleår viss ønskelig.

takk for gode råd her inne!

Anonymkode: 12519...12f

For meg høres det ut som om helsesøster har utvist manglende faglig skjønn ved å ikke reagere i forhold til en så lav BMI. Håper dere sørger for tilbakemelding til skolehelsetjenesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...