Gå til innhold

Cerazetteslutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei, jente i midten av 20-årene her,

jeg har brukt cerazette i overkant av 6 år. For ca 8, snart 9 dager siden hadde jeg samleie og glemte pillen i overkant av 70 timer. Jeg tok så pillen så fort jeg husket den neste morgen, altså dagen etter samleie, og så neste pille samme kveld eller morgenen etter. Så kastet jeg brettet i søpla. Allerede samme kveld jeg kastet brettet kjente jeg svak murring i korsrygg (EL?). Har glemt piller tidligere og har fått mens i løpet av ca 3-4 dager etter. 

I dag tidlig hadde jeg en liten frisk blødning som først var svært lys rosa og som så gikk såvidt over til noe mørkere blod, varte fra rundt klokken 6 og gikk over til brun utflod cirka klokken 7, halv 8. Slik har det fortsatt i liten mengde hele dagen. Har hatt noe stikkende smerter takvis i korsrygg og hofter. Magen føles stram og øm. 

Er det mulighet for graviditet? SA? Bør jeg ta test for sikkerhetsskyld? 

 

Mvh,

nokså bekymret 

Anonymkode: 091d7...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Når man har brukt Cerazette så lenge som du har, tror jeg ikke at eggløsning kan komme så fort. Man kan få en menstruasjonslignende blødning etter stopp med Cerazette, men abort er det ikke tale om så kort tid etter 'ubeskyttet samleie'. Jeg forstår ikke helt hvor brettet ble kastet i søpla. Hva bruker du nå av prevensjon?

For en sikkerhets kan du ta en graviditetstest, men vent et par uker.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...