Gå til innhold

Må legge om undervisningen, personer som hevder de hverken er mann eller kvinne kan føle seg støtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Krenket av fakta! Så må undervisningen legges om. Forskrudde individer med ideologi og maktbehov er i ferd med å få vetorett på universitetene. 

Danske studenter mener at statistikk fordelt på kjønn er upassende. Den kan angivelig krenke personer som hevder at de er hverken menn eller kvinner. Dette medfører at en erfaren foreleser nå vil vurdere sin undervisningsmetode.

Dean Jacobsen, som er foreleser og lektor ved Københavns Universitet, har nå besluttet å legge om sin indervisning, etter at flere studenter har klaget på at han benytter seg av statistikkeksempler som skiller mellom menn og kvinner. Dette rapporterer Politiken.

Årsaken er at personer som hevder de hverken er menn eller kvinner kan føle seg støtt eller krenket, ifølge studentene.

(Hva er de egentlig da?)

– Jeg har jo ingen interesse av å krenke noen. Selvfølgelig har jeg ikke det. Jeg kommer til å tenke meg over den måten jeg underviser på, men jeg tenker også at det er absurd. Får jeg så heller ikke fremover omtale mennesker som «han» og «hun»? Da skal jo språket fundamentalt endres. Jeg vil for øvrig ikke føle meg krenket om man for eksempel beretter om asiater og afrikanere i en undersøkelse, bare fordi europeere ikke inngår, sier Dean Jacobsen.

https://politiken.dk/indland/uddannelse/art6968235/Lektor-i-biologi-kom-til-at-tale-om-mænd-og-kvinder.-Det-gør-han-ikke-igen

Verden blir bare galere og galere.

Yoda får få siste ordet:

50035302_10218929099444835_6137511985425 

Anonymkode: 13b98...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det har med det å gjøre at det er veldig mye som ikke er kvalitetssikret i dag. Bare rådata som hives opp i luften og misbrukes og dette har pågått lenge ute i distriktene tror jeg i alle typer miljø. Mange har vært så fordypet i sitt eget arbeide at vi har ikke sett utviklingen før man kanskje blir overtallige på jobben som resultat av en merkelig  tror jeg topplederstyrt omstillingsprosess  og livet raser sammen med syke foreldre og en tilbakegang i vanlig menneskelig liv. Værre åndsfattigdom har snart verden ikke sett og det har ikke med antall bøker i bokhylla å gjøre. Ingen er selvfølgelig uten skyld og jeg husker jeg streifet innom forelesninger på søttitall med en naken dame som stod og malte seg med forskjellige bokser husmaling. Jeg husker også jeg skulle på sirkus og gikk på turen forbi et politisk parti man aldri trodde kom til å dominere så mye som hadde dans på scenen i valkamparbeidet. Jeg husker jeg stod å hentet treningstøy og en kursdeltager kom sint og sa jeg hadde ikke forstått drivhuseffekten. Nå trengte ikke jeg akkurat de vektallene for å få vitnemål så jeg sa det var helt greit at jeg ble meldt av dette kurset. Folk har så forskjellige interesser. Jeg tror det mye er hva som ligger bak. Jeg er redd kvinner i fremtiden skal presses til å bli surrogatmødre og at mennesker skal bli gjenstand for eksperimenter som de ingen mulighet har for forhindre. Jeg forstår heller ikke galskapen bak.

Anonymkode: adf77...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Årsaken er at personer som hevder de hverken er menn eller kvinner kan føle seg støtt eller krenket, ifølge studentene.

Men de kan jo ikke forvente at all statistikk skal handle om eller inkludere deres egen gruppe?

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil for øvrig ikke føle meg krenket om man for eksempel beretter om asiater og afrikanere i en undersøkelse, bare fordi europeere ikke inngår, sier Dean Jacobsen.

Nettopp. Hvis registre og undersøkelser tar med et "ingen av delene"-alternativ for kjønn, vil etter hvert statistikkene inneholde et bitte lite tall for denne gruppen også. Men man kan jo ikke slutte å bruke / vise fram de store hovedkategoriene av den grunn. Man får tåle at ikke hele verden er som en selv.

Jeg ser for meg noen utfordringer rundt enkelte helsestatistikker (tallene for f.eks. testikkel- og livmorhalskreft er kanskje kjønnsdiskriminerende?), men ellers vil det nok ordne seg etter hvert som intetkjønnsgruppen vokser...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker først og fremst at det kan ikke være like lett for alle i dag selv om de er i startgropen av livet og så mange fordeler mange i tidligere generasjoner ikke kjente til.

Anonymkode: adf77...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Gargamel skrev:

Hvordan kan man være "født i feil kropp" hvis kjønn ikke finnes? 🤔

Hørt om noen som mener seg "født i feil art" også. Kattekvinnen Nano er jo et eksempel på det. Hun mener hun er en katt, men er født i feil art. Og også feil kropp, vil jeg tro. Lurer på hvor grensen mot psykiatri går hos disse forvirrede sjeler... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke alle som har det likt i dag. Alt er ingen enkel sak for alle. Jeg synes også det bare blir språkforvirring, men egentlig tror jeg dette er mennesker med en politisk agenda med ønske om en ny samfunnsutvikling uten at jeg vet stort eller kanskje også litt ønsker å vite. Jeg tar bare avstand fra slik framferd. Håper det bare er et " ungdomsfenomen" som " går over". Men jeg er langt unna noe studentmiljø på noe måte i dag slik som jeg forstår dere er.

Anonymkode: adf77...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, anbr42 skrev:

Hørt om noen som mener seg "født i feil art" også. Kattekvinnen Nano er jo et eksempel på det. Hun mener hun er en katt, men er født i feil art. Og også feil kropp, vil jeg tro. Lurer på hvor grensen mot psykiatri går hos disse forvirrede sjeler... 

Jeg laget tidligere en tråd her om identitet og psykose. Det spiller forsåvidt ingen praktisk rolle hva som regnes som sykt og friskt, men jeg mener like fullt at kjønnsforvirring er skadelig. Det er en nedbrytning av mennesket vil jeg gå så langt å si. Selv har jeg et ytre biologisk kjønn som er maskulint, samtidig som jeg har et indre sjelelig kjønn som er feminint. Jeg ville aldri sagt jeg var født i feil kropp, for jeg er skapt i Guds bilde. På samme tid oppfyller jeg slik jeg forstår det kriteriene for å være transgender. Det finnes også dyr jeg identifiserer meg med. Spesielt sauer. Jeg anser dette først og fremst metaforisk, skjønt hvem vet hva denne verden rommer av overraskelser. Jeg anser at samfunnets fokus på identitet kommer fra mørke åndelige krefter, som er i ferd med å bryte ned skaperordningen. Slik det var tenkt skulle det maskuline elske og herske over det feminine. Disse to skulle sammen utgjøre en evig union, en fredspakt. Likestilling, feminisme, homofili, kjønnsforvirring osv er alt sammen del av den samme destruktive agenda. Og jeg må dessverre si, verden nærmer seg undergangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...