Gå til innhold

Fratas Nobelpris - hevder afrikanere har lavere IQ


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/vant-nobelprisen---na-fratas-han-alle-forskertitler/70655495

Hva tenker dere om dette?

Selv er jeg under oppfatningen av at næringsrik mat, og utdanning, er vesentlig for å bygge opp intellektuelle evner hos barn, og veldig mange i afrika mangler disse vesentlige ingrediensene av forskjellige årsaker og blir dermed noe redusert som voksne i forhold til sitt genetiske potensial. Selve gen-delen vet jeg ikke noe om men det skulle ikke overraske meg om forskjellige områder på kloden med forskjellig klima, ville ført til at forskjellige folk dør eller overlever, og at det teoretisk kunne medført noen forskjeller på folk på forskjellige landsdeler, men har ingen særlig mening ene eller andre vei men åpen for muligheten på generelt grunnlag.

Hva tenker dere om saken? Gener, miljø, eller bare rasistisk nobelforsker?

Kjør debatt !

Anonymkode: 24207...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fakta er åpenbart farlig. Forskning peker ganske entydig mot at det faktisk ER forskjeller i IQ mellom ulike folkegrupper. Så kan man diskutere hvorfor det er slik, og om denne kunnskapen har noen nytte.

Bilderesultat for iq race

Anonymkode: b8efe...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fakta er åpenbart farlig. Forskning peker ganske entydig mot at det faktisk ER forskjeller i IQ mellom ulike folkegrupper. Så kan man diskutere hvorfor det er slik, og om denne kunnskapen har noen nytte.

Anonymkode: b8efe...d2f

Ja å benekte fakta er bare dumt da blir folk dyttet over til sånne som han Stefan Molyneux og andre troll på internettet og youtube som heller ikke forteller sannheten, men på tross av det fremstår som mer troverdige -_- Det er oppskrift på katastrofe. Skjønner ikke at mediene ikke forstår det, når folk finner ut at du lyver for dem, vil de lete etter andre kilder for informasjon, det er ingen løsning i 2019.

23 minutter siden, Xtra skrev:

T.o. - man kan ikke fratas Nobelprisen.

Ok , hva tenker du om tematikken da, gener, miljø, eller bare rasisme ?

Anonymkode: 24207...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ok , hva tenker du om tematikken da, gener, miljø, eller bare rasisme ?

Anonymkode: 24207...71f

Det har jeg ingen formening om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man måler IQ på så mange forskjellige måter at det ikke lenger er interessant mål for noe som helst føler jeg. Godt ingen kan fratas prisen slik dere sier. Selv tror jeg afrikanere flest er så mye mer intelligente. Se bare på hvor flinke mange er sport. Misunnelsesverdige i så mangt. Dette med gener er ikke noe godt spor tror jeg for noen. Det virker som om der er så veldig mye rart i dag.

Anonymkode: 70cdb...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Xtra skrev:

Det har jeg ingen formening om.

Er det så man er feig og ikke tør svare?

Anonymkode: b8efe...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man måler IQ på så mange forskjellige måter

Det måler man vel på en bestemt måte.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

at det ikke lenger er interessant mål for noe som helst føler jeg. Godt ingen kan fratas prisen slik dere sier. Selv tror jeg afrikanere flest er så mye mer intelligente. Se bare på hvor flinke mange er sport.

Hva har sport å gjøre med intelligens?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelsesverdige i så mangt. Dette med gener er ikke noe godt spor tror jeg for noen.

Gener/biologi er vel nettopp grunnen til at vest-afrikanere er så gode til å løpe fort.

Anonymkode: b8efe...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Dette er ett minefelt. Men jeg tror mye skyldes kultur. Men en viss grad av sannhet er det jo i att noen folkeslag har klart seg bra økonomisk og andre ikke. Men jeg tror som sagt det skyldes kulturen. Vokser man opp i en ghetto og hører på gangsta rap så blir man ikke noe skolelys.

 

Japanere og europeiske jøder er vel kjent som de smarteste folkegruppene rent IQ-messig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bekymre seg så for egen eller andres IQ ? Alt trenger man ikke av rare greier i dag om man skal tro enkelte klimaforskere spår og kanskje tror kan være mulig så beveger hele menneskeheten seg mot sin undergang med stadig akselrerende hastighet.

Vi har alle vårt å passe. Jeg tenker ikke mye på sånne ting. Jeg har aldri tvilt på noens intelligens og jeg har aldri tvilt på noens opplevde  sykdom. Har god samvittighet i det store og det hrle. Men har aldri interessert meg for sjakk og  andre sånne kappestrider. Vi har alle vårt. Det er så mange forklaringer til dårlige skoleresultater i et menneskes liv og å dele inn mennesker etter IQ tester  synes jeg bare høres søkt og lite formålstjenlig ut. Men for all del. Vi er forskjellige. Ingen er like.

Anonymkode: 70cdb...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Ja å benekte fakta er bare dumt da blir folk dyttet over til sånne som han Stefan Molyneux og andre troll på internettet og youtube som heller ikke forteller sannheten, men på tross av det fremstår som mer troverdige -_- Det er oppskrift på katastrofe. Skjønner ikke at mediene ikke forstår det, når folk finner ut at du lyver for dem, vil de lete etter andre kilder for informasjon, det er ingen løsning i 2019.

Ok , hva tenker du om tematikken da, gener, miljø, eller bare rasisme ?

Anonymkode: 24207...71f

Enkelte mennesker blir aldri fornøyd tror jeg bare.

Anonymkode: 70cdb...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Ja å benekte fakta er bare dumt da blir folk dyttet over til sånne som han Stefan Molyneux og andre troll på internettet og youtube som heller ikke forteller sannheten, men på tross av det fremstår som mer troverdige -_- Det er oppskrift på katastrofe. Skjønner ikke at mediene ikke forstår det, når folk finner ut at du lyver for dem, vil de lete etter andre kilder for informasjon, det er ingen løsning i 2019.

De lærer aldri, gjør samme «tabben» om og om igjen. Nok en gang en gedigen gavepakke til «alternative»-medier:

«Ny FAFO-rapport viser nedslående tall om sosial kontroll i Norge. NRK gjør det til en gladsak».

"Hvorfor greier ikke Norges største nyhetsorganisasjon å formidle hovedfunnet i en forskningsrapport? Hvorfor skaper man et feilaktig bilde av at ting går stadig bedre? Hvorfor nedtones religionen og dens undertrykkende rolle? Hvorfor ønsker man å gi en enda en gavepakke til alternative medier som mener at institusjoner som mener at NRK går islams ærend?» 🙄

https://www.medier24.no/artikler/nrk-skjonnmaler-under-trykkelse-av-muslimske-jenter

Anonymkode: b8efe...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Gargamel skrev:

Det er en grunn til at raseforskningen ble lagt død i 1945.

Taperne finner alltid noe å skylde på for sin elendighet for å starte krig mot, tror ikke mangel på forskning vil holde noen tilbake, men historien vil vise antar jeg, kanskje jeg tar feil.. Personlig ser jeg en bølge av nasjonalisme, sosialisme, og krig på vei mot vesten, som følge av økte forskjeller som vil føre til en "eksplosjon" når de ekte nedgangstidene kommer, samt en elite som driver med pyramidespill og dermed vil føre til at når krasjet kommer vil det smelle skikkelig, og "NOEN" vil få skylden, uansett hva forskningen sier... Godt mulig det er de "hvite" som blir neste mål, de vil komme seg bedre gjennom nedgangstiden enn bla.a svarte, det vil nok føles urettferdig for noen, og tviler på at de vil undersøke "forskningen" for å avgjøre om det de føler er rett eller ikke

Men vi får se hva som skjer tror jeg bare

Anonymkode: 24207...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det egentlig handler om er at enkelte miljøer er belastet med veldig mye alvorlig kriminalitet.Ikke minst historisk.  

Slik er det jo også blitt her hjemme.

Anonymkode: 70cdb...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...