Gå til innhold

Ikke gravid enda, hva feiler meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

har nå prøvd siden juli 2018 med å bli gravid. Mensen har vært litt uregelmessig(noen ganger 25 andre ganger 28 dagers syklus). 

Jeg var gravid som 13 åring, men tok sen abort i uke 11-12. Ble gravid igjen i 2017 da brukte jeg ikke prevensjon grunnet lite sex. Mistet uke 6 grunnet hjerte ikke slo eller noe slikt, ble så skuffet at jeg spurte ikke etter noe grunn. 

Har som sagt prøvd lenge, men det går ikke. Har en del symptomer nå på graviditet og mensen skulle vært kommet. Tok test i går da mensen skulle kommet, men den var negativ. Men i dag viser den svak strek. Tok av kveldsurin. Sist vistes det en svak strek med en gang 🤦🏻‍♀️ 

Noen som har peiling på hva det kan være ? 

Anonymkode: bfa43...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nå opplyser du ikke din alder, men vanligvis starter man ikke utredning før det har vært forsøkt i ett år. Feil kan ligge hos kvinnen (hormonforstyrrelser, tette eggledere, tilstanden endometriose, økende alder) eller hos mannen (dårlig sædkvalitet) og det kan være feil hos begge. Noen ganger finner man ikke årsak.

Kanskje du nå er gravid? Vi får håpe, lykke til. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

har nå prøvd siden juli 2018 med å bli gravid. Mensen har vært litt uregelmessig(noen ganger 25 andre ganger 28 dagers syklus). 

Jeg var gravid som 13 åring, men tok sen abort i uke 11-12. Ble gravid igjen i 2017 da brukte jeg ikke prevensjon grunnet lite sex. Mistet uke 6 grunnet hjerte ikke slo eller noe slikt, ble så skuffet at jeg spurte ikke etter noe grunn. 

Har som sagt prøvd lenge, men det går ikke. Har en del symptomer nå på graviditet og mensen skulle vært kommet. Tok test i går da mensen skulle kommet, men den var negativ. Men i dag viser den svak strek. Tok av kveldsurin. Sist vistes det en svak strek med en gang 🤦🏻‍♀️ 

Noen som har peiling på hva det kan være ? 

Anonymkode: bfa43...80d

Jeg glemte å skrive at jeg er 20 år. 

Har vurdert å sjekke meg for endometrose. Kan av og til ha sterke smerter ved eggløsning og ved mensen. Tok dette opp med min fastlege, men hun sa bare at det er normalt med mensensmerter. 

 

Endret av Lillemor98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke så enkelt å stille diagnosen endometriose. Det kan stort sett bare gjøres ved laparoskopi (kikkhullskirurgi). Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...