Gå til innhold

Positive og negative ting med forumet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes andre grunner også, men det det første jeg tenkte er:

Negativt for min del: Opprettholder fokus på sykdom og "mitt indre".

Positivt for min del: Masse lærdom av mange kloke mennesker, og også trening i å prøve å delta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å prøve å delta veldig enig med deg. En "kontakt "med virkelighet i arbeidslivet ikke minst. Her havner tror jeg mange ofre for umenneskelige ledelsespolitikk. Jeg tror mange mennesker også i dag får aldri  oppleve å være barn og jeg tror enkelte politikere må være særs umodne ikke bare psykisk syke.  Men det finnes jo alltid en joker i stokken kanskje. Alt er ikke bare. Alt må vedlikeholdes. Kunnskap og arbeidserfaring. Men utrolig mange velmenende og positive mennesker i denne verden. Ikke sant. Mye butter ofte på sosioøkonomiske ting tror jeg. Det negative og det positive er kanskje at alt er helt uforbintlig. Ikke sant.?

Anonymkode: 38801...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette med medisiner henger fortsatt i løse luften. Tenker av og til hvordan ting ville vært for meg selv uten medisiner. Vanskelig å gi noe eksakt svar.

Anonymkode: 38801...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare ofre på alle kanter i vår verden av i dag synes jeg. I fortid, nåtid og kanskje fremtid. Forumet reflekterer kanskje litt dette og vi som er mer ressurssvake burde kanskje prioritere direkte legekontakt i stedet for å få bedre avklaring på ting. Alt må følges opp.

Anonymkode: 38801...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere bidrar positivt?  Og hva er negativt? 

Anonymkode: 9e0c8...eb6

Mange her har nok mye mere avklarende situasjoner på alle måter enn andre. Det vil jeg si preger forumet på det negative ofte for dem det gjelder føler jeg.

Det positive er den uformelle stilen unntatt ved det fotografiske kanskje litt. Alle er jo ikke like ressurssterke. Ellers høyt under taket. Fint synes jeg.

Anonymkode: 38801...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange her har nok mye mere avklarende situasjoner på alle måter enn andre. Det vil jeg si preger forumet på det negative ofte for dem det gjelder føler jeg.

Det positive er den uformelle stilen unntatt ved det fotografiske kanskje litt. Alle er jo ikke like ressurssterke. Ellers høyt under taket. Fint synes jeg.

Anonymkode: 38801...eb8

Beklager dypt alle skrivefeil fra A til Å. Det skulle stå  Ortografiske og ikke Fotografiske. Jeg skylder litt på oppsettet på mobilen min også. Den mobilen har mere enn skrivesperre for å si det en smule respektløst.

Anonymkode: 38801...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere bidrar positivt?  Og hva er negativt? 

Anonymkode: 9e0c8...eb6

jeg syns at dem som nevner at trådstarter er hypo, bidrar negativt. dem som gir råd og svarer saklig, bidrar positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

jeg syns at dem som nevner at trådstarter er hypo, bidrar negativt. dem som gir råd og svarer saklig, bidrar positivt.

Enig :) 

Anonymkode: 9e0c8...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

jeg syns at dem som nevner at trådstarter er hypo, bidrar negativt. dem som gir råd og svarer saklig, bidrar positivt.

Nå trodde jeg at du mente hyper...Jeg mener uansett at personer her inne skal ikke være et emne. :) 

Anonymkode: 9e0c8...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg både åpent forum og psykiatri. Har ikke Facebook og leste lite på nettet tidligere. Så hadde jeg så mange spørsmål og følte meg litt ensom som  psyk. Trodde at å møte andre som hadde interesse for eller erfaring med psykiske lidelser ville hjelpe og gi en slags samhørighet på en måte. Jeg fikk mange gode råd fra NHD og lærte mye av flere. Jeg kunne kjenne meg igjen i det mange snakket om men forstod også ette hvert at jeg er veldig ulik mange her. Spesielt når det gjelder måten å se livet og andre  på og meninger om mange ting. En del negative deprimert , desillusjonerte menneskers uttalelser om livet og menneskeverd gir ikke akkurat håp.  Jeg følte etter hvert at det ikke er rom for meg her og at man blir påvirket av det man bruker tid på. Man får på en måte alle disse folkene litt «inn under huden» enten man vil eller ikke. Min holdning til meg selv , andre og livet blir litt formet av det man stadig leser på et forum. Jeg har lært mer om det å være psyk. Jeg har samtidig opplevd sterkt på følelsen av å ikke bety noe for de man snakker med, noe som er naturlig ved et slikt forum men som likevel gjør noe med meg i lengden. Jeg savner mennesker som jeg kan se og ta på. Mennesker som vet hvem jeg er og møter meg som den jeg er. Man formes litt og litt av er forum man er mye på. Jeg som var ganske naiv og godtroende har blitt hardere og mer kynisk av å være her. Har mindre respekt for meg selv som psyk. Gitt opp meg selv litt og kjenner at min historie ikke er så viktig fordi så mange har en historie innpå her. Jeg tror at janteloven har fått mye sterkere fotfeste i mitt følelsesliv i løpet av de årene jeg har vært her. 

Anonymkode: ef13e...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå trodde jeg at du mente hyper...Jeg mener uansett at personer her inne skal ikke være et emne

Blomsterfluen sikter til at den som ustoppelig legger ut spørsmål om helt vanlige vondter kan være farlig sykdom kan få svar som antyder hypokonder.

Anonymkode: 03944...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå tenker jeg både åpent forum og psykiatri. Har ikke Facebook og leste lite på nettet tidligere. Så hadde jeg så mange spørsmål og følte meg litt ensom som  psyk. Trodde at å møte andre som hadde interesse for eller erfaring med psykiske lidelser ville hjelpe og gi en slags samhørighet på en måte. Jeg fikk mange gode råd fra NHD og lærte mye av flere. Jeg kunne kjenne meg igjen i det mange snakket om men forstod også ette hvert at jeg er veldig ulik mange her. Spesielt når det gjelder måten å se livet og andre  på og meninger om mange ting. En del negative deprimert , desillusjonerte menneskers uttalelser om livet og menneskeverd gir ikke akkurat håp.  Jeg følte etter hvert at det ikke er rom for meg her og at man blir påvirket av det man bruker tid på. Man får på en måte alle disse folkene litt «inn under huden» enten man vil eller ikke. Min holdning til meg selv , andre og livet blir litt formet av det man stadig leser på et forum. Jeg har lært mer om det å være psyk. Jeg har samtidig opplevd sterkt på følelsen av å ikke bety noe for de man snakker med, noe som er naturlig ved et slikt forum men som likevel gjør noe med meg i lengden. Jeg savner mennesker som jeg kan se og ta på. Mennesker som vet hvem jeg er og møter meg som den jeg er. Man formes litt og litt av er forum man er mye på. Jeg som var ganske naiv og godtroende har blitt hardere og mer kynisk av å være her. Har mindre respekt for meg selv som psyk. Gitt opp meg selv litt og kjenner at min historie ikke er så viktig fordi så mange har en historie innpå her. Jeg tror at janteloven har fått mye sterkere fotfeste i mitt følelsesliv i løpet av de årene jeg har vært her. 

Anonymkode: ef13e...050

- Andre dolere gir deg ikke håp. 

- Du føler at det ikke er rom for deg her. 

-Du opplever ikke samhørighet. 

- Du betyr ikke noe for de du snakker med. 

-Du har blitt hard og kynisk av å være her. 

- Du har fått mindre respekt for deg selv. 

- Gitt opp deg selv. 

-Din historie er ikke viktig. 

- Janteloven har fått sterkere fotfeste i ditt følelsesliv. 

Ja, det må jeg si var litt av ei smørbrødliste som du mener har skjedd i løpet av de årene du har vært her. 

Jeg undres litt på hvorfor du da har vært her i flere år når dol og oss brukerne har vært så negative for deg ? 

Sånt har jeg problemer med å forstå, så jeg får misstanke om at du er veldig deprimert og at det er depresjonen som snakker her. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt:

Mange ulike typer mennesker, interessant å lære andre mennesketyper å kjenne enn de jeg har i min omgangskrets 

Lærer om ulike livsutfordringer og sykdommer. Særlig spennende synes jeg det har vært å bli kjent med personer som strever psykisk, siden jeg ikke kunne noen ting om det fra før. 

Har fått mange gode råd til mine små og store utfordringer gjennom årene.

Mye varme, omtanke og humor 😄

Føler at dere liksom er min gjeng 💛

Negativt:

Altfor få folk her og liten aktivitet

For stort fokus på psykisk helse ift andre ting i livet

Lett å bli avhengig - burde sikkert hatt en DOL-pause....

Glansårene før den store omleggingen er dypt savnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes morra ble borte når halve DOL forsvant og psykiatriforumet overtok for Åpent.
Og synes det er slitsomt med alle anonyme som jeg ikke gidder å prøve og holde fra hverandre og derfor ikke har mulighet til å svare fordi jeg ikke kjenner bakgrunnen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...