Gå til innhold

Er det normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinne snart 48 år. To barn. Hatt et svangerskap utenfor livmoren da jeg var 31 år. Egglederen på høyre side ble "brent", men ikke fjernet. Nå i den siste tiden opplever jeg av og til at det stikker litt på siden der egglederne er. Særlig på høyre side. Ikke i dagevis, men enkelte perioder litt. Har kanskje vært sånn før også og kanskje bare at jeg er mer bekymra nå.. Er det normalt? Eller et fare tegn på noe? Er ikke i overgangsalderen, men har nokså regelmessige kraftige blødninger. Har aldri brukt prevensjon.

Anonymkode: a48c7...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke vanlig at en skadet eggleder gir symptomer. Overgangsalderen medfører heller ikke smerter i underlivet. Det som er vanligste årsaker til underlivssmerter som kommer og går er : smerter ved eggløsning, smerter før og under menstruasjon, den godartede tilstanden endometriose, noen ganger muskelknuter på livmoren, symptomer fra tarmen (men det er vanligst på venstre side). Eggstokkcyster kan av og til gi smerter.

Jeg foreslår at du får foretatt en underlivsundersøkelse, helst hos en gynekolog som har ultralyd.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...