Gå til innhold

Å glemme medisinen i ny og ne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hender seg jeg glemmer wellbutrin og lamictal en dag.. starter igjen neste.. Kan det påvirke kroppen negativt ?

Anonymkode: b7593...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler jeg på om det ikke skjer veldig ofte. Det hender meg og, men etter jeg la inn påminnelsesalarmer på tlf, er det blitt veldig mye etter å huske medisiner :) .   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hender seg jeg glemmer wellbutrin og lamictal en dag.. starter igjen neste.. Kan det påvirke kroppen negativt ?

Anonymkode: b7593...034

Umulig å svare på når du ikke skriver noe om hvor ofte det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, kupton skrev:

Umulig å svare på når du ikke skriver noe om hvor ofte det skjer.

Kanskje 1-2 ganger i uka .. så er jeg «flinkere» periodisk / forsøker mitt beste.

Årsak til glemsel / utsettelse kan f eks være at jeg syns medisinen er vemmelig å ta på tom mage, at den er kvalmende sammen med kaffe. I blant kan jeg tenke jeg spiser for mye medisin og demotiveres( så kjenner jeg kanskje psykisk sett jeg trenger den og ombestemmer meg). Videre liker jeg ikke ta medisinen kveld for da blir det for « mye» sammen med sovemedisin , eller om jeg har behov for Ibux Paracet noen dager blir disse faste medikamentene utrolig kvalmende ( og det kjennes ut som overdosering). Jeg kan også få « oppvåkninger» hvor jeg tenker medisinen virker negativt inn på «forhold» som tidligere har vært tilfredsstillende..og da får jeg lyst til å slutte . Men vanskelig å seg for å slutte når effekten er «trygg» på mange vis. Så spørs det bor lenge trygghet skal ha første prio pg nærhet ikke gikk på dette før fra midten av 30 åra tenker jeg at jeg ikke forgår uten heller. 

Anonymkode: b7593...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje 1-2 ganger i uka .. så er jeg «flinkere» periodisk / forsøker mitt beste.

Årsak til glemsel / utsettelse kan f eks være at jeg syns medisinen er vemmelig å ta på tom mage, at den er kvalmende sammen med kaffe. I blant kan jeg tenke jeg spiser for mye medisin og demotiveres( så kjenner jeg kanskje psykisk sett jeg trenger den og ombestemmer meg). Videre liker jeg ikke ta medisinen kveld for da blir det for « mye» sammen med sovemedisin , eller om jeg har behov for Ibux Paracet noen dager blir disse faste medikamentene utrolig kvalmende ( og det kjennes ut som overdosering). Jeg kan også få « oppvåkninger» hvor jeg tenker medisinen virker negativt inn på «forhold» som tidligere har vært tilfredsstillende..og da får jeg lyst til å slutte . Men vanskelig å seg for å slutte når effekten er «trygg» på mange vis. Så spørs det bor lenge trygghet skal ha første prio pg nærhet ikke gikk på dette før fra midten av 30 åra tenker jeg at jeg ikke forgår uten heller. 

Anonymkode: b7593...034

Det er forskjell på å glemme og ikke bevisst ta medisiner. Jeg har en tendens til å glemme medisiner i ferier når alt av rutiner endres, ser ikke på det som et problem siden kun er snakk om en sjelden gang i blant.

Anonymkode: 125e1...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje 1-2 ganger i uka .. så er jeg «flinkere» periodisk / forsøker mitt beste.

Ja, en slik grad av uregelmessig inntak har helt klart negative konsekvenser. Serumkonsentrasjonen blir for lav, og virkningen blir langt dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg glemmer aldri medisin etter jeg skaffet meg dosett. Men jeg er usikker om TS også glemmer med vilje?

Ja, mer eller mindre bevisst - ambivalensen råder ift medisinbruken :/

Anonymkode: b7593...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...