Gå til innhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg skrev ang kul i magen på høyreside, nedenfor skrått fra navlen. Jeg dro til gynekolog for sjekk av myomer jeg har. 

Høyre side var lik i str mens det var venstre side myomen var vokst. 

Så det er vel kanskje ikke myomen jeg kjenner? Jeg er relativt tynn dog. Men kan ikke huske denne kulen. 

Det rare er at jeg kjenner den tydeligst når jeg ligger/sitteligger. Den er ganske stor og hard. Tipper over 5 cm i lengde og 3 cm i bredde. Men den kan og ikke kjennes like godt alltid. 

Trodde det var gynekologisk men det er kanskje ikke det? Hva ligger nede på høyre side? 

Føler meg dum om jeg går til lege også er den akkurat da ikke like tydelig... 

har spiral. Skal taes ut og byttes til Esmya. 

Anonymkode: 1dbd3...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. Jeg skal få bestilt legetime. 

Men kan en tumor i tarmen på et tidspunkt ikke være så tydelig og neste øyeblikk være veldig tydelig.I morges feks var den ekstremt tydelig når jeg lå i sengen. Så tydelig at jeg vurderte å la min mann kjenne på den, men ville ikke bekymre han. Nå er den mindre igjen, men absolutt tilstede. Så det kommer og går litt. 

Jeg trodde tarmen lå på venstre side? Som jeg forøvrig kan kjenne er litt forstoppet. Jeg går på movicol fast pga hard mage. Men denne kulen på høyre siden er av en annen type, på en måte. Den er mer fast og som en "klump". 

Er det normalt at man kan kjenne en myom utenpå magen/nederst i magen? 

Anonymkode: 1dbd3...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Tarmen går fra høyre (der hvor man har blindtarmen !) opp under mellomgulvet og ned på venstre side. Ja,  iblant kan man kjenne en muskelknute.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. 

Meg igjen her med kulen. 

Jeg merker en tydelig forskjell på kulen når jeg våkner om morgenen og ligger i sengen, mot når jeg står opp og går ned i stuen. 

Den er stor i diameter om morgenen. Innimellom slik at jeg blir redd. Så roes jeg kanskje fort når den blir mindre når jeg er oppe og går. Så er det en ny morgen og nye uroligheter på hva dette er. Kulen er innimellom såpass stor at jeg kan fylle hele håndflaten når jeg «holder» rundt den. 

Kan myomer oppføre seg slik? 

Når jeg er oppreist og om dagen kan jeg kjenne en mye mindre kul enda lenger nede som jeg tenker er myomen. Den er konstant tilstede. 

Har time hos gynekolog i slutten av februar for å ta ut spiral og starte på Esmya. 

Har du noen anelse? Du nevnte tumor i tarmen? Men når den går så mye vekk straks jeg beveger meg? Da vil den ikke være så synlig for legen? 

Anonymkode: 1dbd3...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan dessverre ikke kommentere mer enn jeg har gjort. Det må undersøkes og heldigvis har du snart time. Gi tilbakemelding om resultatet!

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei. 

Ville bare gi en tilbakemelding om kulen. Gynekologen konstaterte at det er den ene muskelknuten som ligger ved siden av livmoren jeg kjenner. Hun sa den kunne forandre seg litt ila syklusen noe jeg merker. Noen ganger er den tydeligere enn andre.

Hun tok ut spiralen og skal nå begynne på Esmya igjen.  

Anonymkode: 1dbd3...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...