Gå til innhold

Aldersgrense på psykiatrisk beh


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Søkte meg inn i gruppeterapi. Eg er 44 år gammal og fikk avslag pga de ville satse på unge. Er det vanleg?

Anonymkode: 7bb0d...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke uvanlig at en oppretter gruppeterapitilbud som retter seg mot spesielle grupper. Overfor deg må de imidlertid komme med andre gode tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kupton skrev:

Det er ikke uvanlig at en oppretter gruppeterapitilbud som retter seg mot spesielle grupper. Overfor deg må de imidlertid komme med andre gode tilbud.

Dei har berre støtteterapi til meg fekk eg vite. Einaste gruppetilbodet dei har var det eg søkte på. Eg har GAD og dei har ikkje kompetanse i det på poliklinikken heller. Har også mange tunge traume og slit med relasjonar. Eg har gått i terapi tidlegare, det er derfor eg ikkje får anna tilbod, sa dei. Eg synast ikkje eg er resistent, men er redd eg er gitt opp. 

Anonymkode: 7bb0d...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en gruppe der behandlerene ikke har kompetanse på GAD, ser jeg ingen grunn til at du skal bruke tiden din der.

Psykoterapi for GAD: Metakognitiv terapi er nesten det eneste som har effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kupton skrev:

Hvis det er en gruppe der behandlerene ikke har kompetanse på GAD, ser jeg ingen grunn til at du skal bruke tiden din der.

Psykoterapi for GAD: Metakognitiv terapi er nesten det eneste som har effekt.

Dei kalla det ei mentaliserings gruppe men eg trur ikkje det er retta for GAD. Eg ville gå i gruppe pga relasjonsproblema mine, men kanskje det uansett ikkje er noko eg då vil ha utbytte av? Da må eg gå privat sa behandler, men han tvila litt på om at eg vil få plass pga at eg har fleire ting å jobbe med. Då er det vel ikkje meir å gjere? 

Anonymkode: 7bb0d...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig/uvanlig at DPS kun har gruppeterapi som behandlingsform? 

Anonymkode: b0d78...a35

Det er uvanlig. At de ikke har individualterapi er tilnærmet utrolig.

Når det er sagt, finnes det en del små DPS i Norge som er så små at de aldri skulle vært bygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Det er uvanlig. At de ikke har individualterapi er tilnærmet utrolig.

Når det er sagt, finnes det en del små DPS i Norge som er så små at de aldri skulle vært bygd.

Dei har individualterapi i begrenset periode men ikkje mykje gruppeterapi..

Anonymkode: 7bb0d...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Mentalisering og relasjoner har en klar sammenheng, så slik sett var det et fornuftig initiativ fra din side.

Ja trur det. Men nå fekk eg tilbud hos psykomotorisk 😁

Anonymkode: 7bb0d...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...