Gå til innhold

Forsinket mens men negative tester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Er nå 9 dager over ikm men ingen tegn til mensen... 

Symptomene så langt er småkvalm, ikke ofte men det kommer og går litt, melkehvit og lotionaktig utflod, smerter i nedre del av ryggen, kramper og sammentrekninger litt innimellom ved livmoren som varierer i styrke. Sliter også med luft i magen. Jeg gar laktoseintoleranse men er kjempeflink til å ikke spise eller drikke ting som inneholder melk hvis jeg ikke bruker noe tabletter som hjelper på fordøyelsen av laktose.

Har tatt to tester, en den 15/1 og den andre 16/1 men begge var negative, var sånne strimler fra normal om dette har noe å si.

Aldri hatt ustabil syklus, men hadde 22 dagers sykluser før jeg begynte på p-pilla og nå vært 28 etter at jeg slutten sent i juli i fjor. Gikk på yasmin i nesten 3 år.

Noen råd til hva jeg kan gjøre videre eller hva dette kan være? 

Anonymkode: 86174...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du sluttet med p-pillen i juli 2018 og har hittil hatt normal menstruasjon uten prevensjon?

Du er nå 9 dager over ventet menstruasjon og det er negativ graviditetstest.

Hvor gammel er du? prøver du å bli gravid? Er din vekt stabil? Høyde/vekt?

Det er ikke så mye du kan gjøre annet enn å se det an. Hvis det har gått tre måneder uten menstruasjon, så kan du søke lege for en sjekk.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Mette.

Ja, hatt mensen hver måned fra jeg sluttet på pillen. Jeg er 20 år. Vi prøver ikke å bli gravide men blir ikke lei oss akkurat hvis det kommer en liten. Men på grunn av økte menssmerter på pillen så slutter jeg og har blitt mye bedre nå. 

Jeg er 174cm og vekten min vet jeg ikke men legen sier den er helt passe egentlig, men det holder seg jevn. 

Anonymkode: 86174...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Takk for informasjon. Både meget lav vekt og høy vekt kan påvirke menstruasjonssyklus, men det ser ikke ut til å være din situasjon. Ta en test igjen om noen dager og se det an. Det er dessverre ikke mye annet man kan gjøre i denne situasjonen. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt to tester, en den 15/1 og den andre 16/1 men begge var negative, var sånne strimler fra normal om dette har noe å si.

Anonymkode: 86174...964

Prøv et annet merke neste gang, ikke at jeg aner noe om de som Normal har, men det kan jo være greit å ha prøvd flere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Lillemus skrev:

Prøv et annet merke neste gang, ikke at jeg aner noe om de som Normal har, men det kan jo være greit å ha prøvd flere. :) 

Ja, hehe, det kan jo være lurt 😅

Anonymkode: 86174...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her! En liten oppdatering.

Tok to tester på morgenen i dag, og begge var negative, den eve var rfsu sin test tidlig og den andre var sånn billigstrimmel fra normal.

Anonymkode: 86174...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...