Gå til innhold

Bruker du såpe når du vasker deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En foreleser fortalte at all såpe var laget grunnleggende på samme måte og at vi like gjerne kunne bruke litt utvannet grønnsåpe til hårvask fordi alt det andre var kun grådige markedsførere verk. Enkelte koker kanskje såpe selv Om man er veldig miljøminded ?

Hva gjør du?

Anonymkode: bcd8b...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En foreleser fortalte at all såpe var laget grunnleggende på samme måte og at vi like gjerne kunne bruke litt utvannet grønnsåpe til hårvask fordi alt det andre var kun grådige markedsførere verk. Enkelte koker kanskje såpe selv Om man er veldig miljøminded ?

Hva gjør du?

Anonymkode: bcd8b...cd3

Jeg bruker ulike såper og lager definitivt ikke selv. :) Det er jo stor forskjell på ulike hårshampooer f.eks., så jeg ville ikke brukt grønnsåpe i håret og heller ikke i underlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En foreleser fortalte at all såpe var laget grunnleggende på samme måte og at vi like gjerne kunne bruke litt utvannet grønnsåpe til hårvask fordi alt det andre var kun grådige markedsførere verk. Enkelte koker kanskje såpe selv Om man er veldig miljøminded ?

Hva gjør du?

Anonymkode: bcd8b...cd3

Hvis det kun er snakk om å bli ren, funke sikkert grønnsåpe. Men de fleste såper og shampoer vi bruker er tilsatt pleiende stoffer vi synes vi trenger. Så nei, jeg bruker hverken grønnsåpe eller hjemmelagde såper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Selvfølgelig såpe ;) 

 

Såpe lukter godt, og er ikke dyrt. Særlig på europris og slike steder. En halv liter god mild duftende håndsåpe koster 10 kr. Da gidder jeg ikke spare 4 kroner i halvåret på å bruke grønnsåpe, som forøvrig ikke lukter veldig godt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Jeg bruker såpe. Faktisk er jeg en såpesnobb. Jeg får tørre, stramme, sprukne hender av vanlige såper som Palmolive og Lano. Kjøper derfor såpe med olje i. De må ikke være dyre. I blant kjøper jeg billige på iHerb. Andre ganger kjøper jeg Jo Malone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ikke akkurat helt det samme å bruke grønnsåpe. Den har altfor høy pH, så den tørker ut huden. Jeg har ganske sensitiv hud. Dyre og fancy såper fungerer som regel dårlig. Ender med at jeg får utslett. Men den billige såpa til Rema funker. Tror det er fordi den ikke inneholder så mye parfymegreier. Den lukter liksom bare såpe, ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vistnok finnes medisinsk grønnsåpe som man vistnok kan kjøpe på apotek og tynne ut med vann.

Jeg benytter  også rikelig med hårsjampo og og ph tilpasset såpe. Men det er ingen liten utgift. Jeg har begynt å velge firstprice produktene eller extraproduktene som er mye rimeligere. Allikevel blir det jo mye plastemballasje til kast og hiv men det er kanskje den gode plasten. Alle er ikke like.

Anonymkode: bcd8b...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søttitall var det veldig mange som laget såpe og solgte på miljøbutikker. Men tror ikke de var billige i produksjonskostnader. Tenk bare på alt arbeidet som må ha lagt bak.

Anonymkode: bcd8b...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - i alle fall der man trenger det mest. Men hadde jeg hatt grønnsåpe i håret, tror jeg ikke jeg hadde sett ut.

Prøver å være litt bevisst da. Kjøpe naturlige produkter uten parabener og sånn møkk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...