Gå til innhold

Hvilken hånd forlovelsesringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter som jeg har skjønt er det vanligst her til lands å bære forlovelsesringer på høyre hånd?

I de fleste andre land bæres de på venstre hånd?

Er det «legalt» å bære ringene på hver sin hånd, feks at hun har på høyre og han venstre?

Noen som kan reglene her? :)

Anonymkode: 4ea2b...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter som jeg har skjønt er det vanligst her til lands å bære forlovelsesringer på høyre hånd?

I de fleste andre land bæres de på venstre hånd?

Er det «legalt» å bære ringene på hver sin hånd, feks at hun har på høyre og han venstre?

Noen som kan reglene her? :)

Anonymkode: 4ea2b...188

Aner ikke hva reglene er jeg. Jeg har min på høyre hånd, men jeg tror kjæresten har sin på venstre, han fikk gnagsår av å ha den på høyre hånd så det var en god stund han ikke brukte den, men så tok han den frem igjen og jeg mener han har den på venstre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å ha ringen på høyre hånd i Norge, for både kvinner og menn. I Sverige bruker de venstre.

Jeg fikk litt tykkere fingre etter svangerskapene, så de siste 15 årene har jeg hatt min ring på venstre hånd, som er ørlite grann slankere enn den høyre 😁

Kun én gang har jeg blitt spurt om hvorfor jeg har den på venstre hånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...