Gå til innhold

Kan geitost og gudbrandalsost fryses?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen prøvet. Det var godt tilbud i nærbutikk.

Anonymkode: dc06d...15d

Hei!

Ost kan generelt fryses. Så det går nok bra, jeg fryser både gulsost, brie og mozarella.

Det er ting med gelatin som ødelegges ved frysing, så ost går helt bra. Jeg fryser til og med kremfløte og melk hvis jeg ser den ikke blir brukt opp før den går ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Ost kan generelt fryses. Så det går nok bra, jeg fryser både gulsost, brie og mozarella.

Det er ting med gelatin som ødelegges ved frysing, så ost går helt bra. Jeg fryser til og med kremfløte og melk hvis jeg ser den ikke blir brukt opp før den går ut på dato.

Minner meg om at det er lurt å fryse fløteskvetter i isterningsposer - så kan man bare rive av en kube eller to og ha i sausen eller suppen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen prøvet. Det var godt tilbud i nærbutikk.

Anonymkode: dc06d...15d

Kan bli vanskelig å skjære opp med ostehøvel etterpå.

Anonymkode: 3a2ed...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode og fyldige svar.😊Intuisjonen sa meg det så jeg lot det være med frysing.  Jeg bruker mest ost og syltetøy som pålegg så det vil gå unna. Noe næring bør man ha.

Anonymkode: dc06d...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode og fyldige svar.😊Intuisjonen sa meg det så jeg lot det være med frysing.  Jeg bruker mest ost og syltetøy som pålegg så det vil gå unna. Noe næring bør man ha.

Anonymkode: dc06d...15d

 

gudbrandalsost har også lang holdbarhet tror jeg.

Anonymkode: 3a2ed...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...